Jak to vidí (slyší) zvukař - Zpěvy, vokály a zpěvové mikrofony V
16.03. | Autor: Víťa Křivánek | sekce: pro muzikanty - seriály
Nacházíme se stále v tématu zpěvů a zpěvových mikrofonů, přičemž minule jsme si něco řekli o jevu zvaném proximity efekt - nárůstu basů se zmenšující se vzdáleností od mikrofonní vložky. Dnes budeme pokračovat v samotném korekčním nastavení.
Jen si pro jistotu zopakujeme, jak bylo již vícekrát zmíněno v minulých tématech, tedy i nyní, že co se týče korekčního nastavení, budeme tedy opět brát v úvahu klasické čtyřpásmové korekce na běžném analogovém či digitálním mixážním pultu, u kterých by alespoň dvě středová pásma měla být parametrická (dnes poměrně běžná výbava i menších digitálních pultů). V předminulém dílu jsme zmínili postup při nastavení vstupní citlivosti - gainu - a taktéž vhodnost zařazení low cutu - ořezu basových frekvencí. Tyto úkony by měly samozřejmě logicky vždy předcházet samotnému korekčnímu zásahu.
Jen si pro jistotu zopakujeme, jak bylo již vícekrát zmíněno v minulých tématech, tedy i nyní, že co se týče korekčního nastavení, budeme tedy opět brát v úvahu klasické čtyřpásmové korekce na běžném analogovém či digitálním mixážním pultu, u kterých by alespoň dvě středová pásma měla být parametrická (dnes poměrně běžná výbava i menších digitálních pultů). V předminulém dílu jsme zmínili postup při nastavení vstupní citlivosti - gainu - a taktéž vhodnost zařazení low cutu - ořezu basových frekvencí. Tyto úkony by měly samozřejmě logicky vždy předcházet samotnému korekčnímu zásahu.
Pouze ukázka, celý článek si můžete přečíst v časopise Muzikus 2021/03 nebo v jeho elektronickém vydání.
časopis Muzikus 2021/03
Online verze stránky: http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-serialy/Jak-to-vidi-slysi-zvukar-Zpevy-vokaly-a-zpevove-mikrofony-V~16~brezen~2021/
Komentáře
&;