muzikus.cz na

facebook twitter
přihlášení uživatele
přihlásit trvale na tomto počítači
vyhledávaní

zvukJak to vidí (slyší) zvukař - Elektroakustická kytara III

07.09. | Autor: Víťa Křivánek | sekce: pro muzikanty - seriály

KYTARA TAKAMINE GX–11


V minulém dílu jsme si rozdělili elektroakustické kytary podle jejich tvaru a vzhledu do několika skupin. Řekli jsme si něco o korekčním nastavení na běžných čtyřpásmových korekcích mixážního pultu a na konci minulého dílu jsme si taktéž naznačili, že se v praxi setkáváme se dvěma pomyslnými přístupy k ozvučování tohoto nástroje a u těch se dnes ještě malinko podrobněji zastavíme.
Zmínili jsme, že pokud elektroakustická kytara funguje jako vyloženě doprovodný nástroj, který hraje v rámci kapely ve všech nebo většině skladeb rytmický (zpravidla trsátkový) doprovod k bicím, base a třeba k přítomné další, např. elektrické, kytaře, můžeme ji udělat zvukově lehce plošší a nechat ji jakoby více „ševelit“. Tady nám elektroakustika funguje částečně lehce do jisté míry i jako perkusivní nástroj (řekněme v menší míře něco jako třeba mandolína v bluegrassu), který atakem svých úhozů do jisté míry zaplňuje celkové rytmické spektrum kapely.
Pouze ukázka, celý článek si můžete přečíst v časopise Muzikus 2020/09 nebo v jeho elektronickém vydání.

Psáno pro: časopis Muzikus 2020/09

Online verze stránky: http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-serialy/Jak-to-vidi-slysi-zvukar-Elektroakusticka-kytara-III~07~zari~2020/

Komentáře

celkový počet: 0

Buďte první...


 
 
 
&;

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.