přihlášení uživatele
přihlásit trvale na tomto počítači
vyhledávaní

bicíHistorie, legendy, klasika, rarity... - Nejvýdělečnější koncertní turné historie a kdo na nich bubnoval

27.10.2016 | Autor: Petr Baláš | sekce: pro muzikanty - seriály

Historie, legendy, klasika, rarity... - Nejvýdělečnější koncertní turné historie a kdo na nich bubnoval


„Umění nedělám pro peníze.“ Jak často tuto větu slyšíme z úst amatérských i špičkových hudebníků! Pro mnoho lidí je ale hudba zároveň zaměstnání a i amatérské kapely si chtějí vydělat alespoň na paličky, naftu, zkušebnu a pivo. Dnes se ale nebudeme zabývat tou stranou bubenické populace, která tahá každý den bubny z dodávky s matnou vidinou budoucí slávy. Podíváme se rovnou na ty, kteří to dotáhli nejdál - na bubeníky, kteří hráli na nejvýdělečnějších koncertních šňůrách všech dob.

Na prvním místě stojí kapela U2 a její 360° Tour, které čítalo sto deset koncertů a proběhlo v letech 2009-2011. Celkový hrubý zisk byl 736,5 milionů dolarů, tedy přibližně 15 miliard korun, a návštěvnost dosáhla bezmála 7,3 milionů lidí, takže každý koncert vidělo v průměru 66 tisíc diváků. Za soupravou v U2 sedí Larry Mullen, jehož jméno je mimo nemnohých vedlejších projektů spojeno hlavně s U2. Kapela byla založena na popud jeho inzerátu připíchnutého na nástěnce střední školy, vznikla v jeho kuchyni a ještě před U2 se jmenovala Larry Mullen Band. O Mullenovi jeho spoluhráči a spolupracovníci říkají, že má od přírody v hlavě zabudovaný metronom a právě to (a nikoliv blesková technika či oslnivá koordinace) je základním předpokladem precizně odehraných koncertů s U2.

Historie, legendy, klasika, rarity... - Nejvýdělečnější koncertní turné historie a kdo na nich bubnoval


Druzí v pořadí jsou The Rolling Stones, jejichž Bigger Bang Tour vydělalo v letech 2005-2007 během 144 koncertů takřka 560 milionů dolarů s celkovou návštěvností 4,7 milionů diváků. Bubeníka Charlieho Wattse asi není třeba představovat - opět jméno spojené s jednou kapelou, opět technicky jednoduché doprovody, jejichž cílem je vytvořit šlapající, přesvědčivý a nerušivý podklad pro skladbu. (Orientace na skladbu, a nikoliv na vlastní bubnování je schopnost, kterou úspěšní bubeníci často zdůrazňují jako nejdůležitější.). Zvukomalebný styl Charlieho Wattse nezapře jeho celoživotní zálibu v jazzu.

Třetí místo obsadil Roger Waters a turné The Wall Live, čítající 219 koncertů v letech 2010-2013, s celkovou návštěvností přes 4,1 milionů diváků a výdělkem 460 milionů dolarů. Velkolepou show zpoza soupravy řídil Graham Broad, zkušený bubeník, který s Watersem hraje od roku 1987 a na kontě má spolupráci s umělci jako Tina Turner, Jeff Beck, Mike Oldfield, Bryan Adams nebo George Michael.

Historie, legendy, klasika, rarity... - Nejvýdělečnější koncertní turné historie a kdo na nich bubnoval


Poučení z toho plyne takové, že pokud si chcete bubnováním opravdu vydělat, zapomeňte na Mika Manginiho, Thomase Langa a Virgila Donatiho a naučte se pořádně bum-čvacht!

Psáno pro: časopis Muzikus 2016/04

Online verze stránky: http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-serialy/Historie-legendy-klasika-rarity-Nejvydelecnejsi-koncertni-turne-historie-a-kdo-na-nich-bubnoval~27~rijen~2016/

Komentáře

celkový počet: 0

Buďte první...


 
 
 
&;

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.