Galerie slavných multiefektů - Boss GT–8, DigiTech RP7

Galerie slavných multiefektů - Boss GT–8, DigiTech RP7
Galerie slavných multiefektů - Boss GT–8, DigiTech RP7

Boss GT-8

I v době modelerů je podstata tohoto zařízení postavena na základě funkce klasických multiefektů. Ačkoli zde tedy díky technologii COSM nalezneme šestačtyřicet různých preampů, členěných do deseti základních kategorií, jádrem GT-8 zůstává soustava efektů.

Firma se soustředila na maximální uživatelský komfort, takže zde nalezneme řadu vychytávek včetně přepínače na sólo, kde již navolený signál můžeme prostě jen zesílit, a tím zpřehlednit svou hru. Vývojáři, stejně jako u řady ME, ponechali v co největší míře ovládání na knoflíkách a ani zde nezapomněli věnovat zvláštní péči zkreslení, což u těchto zařízení bývá problém. Ovšem třicet různých typů zkreslení, kombinovaných s možnostmi přiřazení preampů, dává opravdu širokou možnost výběru tohoto rejstříku. Firma věnovala také hodně pozornosti wah efektu. Vedle tradičních soustav efektů je poměrně zajímavá funkce defretter navozující dojem bezpražce.

Řada GT úspěšně přestála vlnu nástupu modelerů a spolu s řadou ME se její postavení na kytarovém trhu ustálilo.

Galerie slavných multiefektů - Boss GT–8, DigiTech RP7
Galerie slavných multiefektů - Boss GT–8, DigiTech RP7

DigiTech RP7

RP7 patří zcela jistě mezi ty nejoblíbenější a dodnes nejpoužívanější klasické "mulťáky". Jeho obliba je v této kategorii větší a stálejší, než tomu je například u jeho nástupce RP14D, který představoval spíše mezičlánek mezi multiefekty a nastupující generací modelerů. Díky integrované lampě, většinou 12AX7, představovala "er-pé sedmička" právě pro tuto kategorii dodnes nepřehlédnutelnou konkurenci.

Zařízení si oblíbili jak majitelé tranzistorů, tak i lampových aparátů. Ti druzí ještě více, protože RP7 si s lampami rozumí a bývá často používána k jejich "nakopnutí". I když ovládání není příliš intuitivní, přesto se tento multiefekt dodnes těší značné oblibě.

Psáno pro časopis Muzikus