Galerie slavných krabiček - Z.Vex Fuzz Factory, Way Huge Swollen Pickle

Z.Vex Fuzz Factory
Z.Vex Fuzz Factory

Z.VEX FUZZ FACTORY

První uvedení: 1995. Firma Z.Vex vsadila na šedesátá léta a soudě podle ohlasu na její fuzz udělala dobře. Na rozdíl od ostatních výrobců se nesnažila výsledný efekt vyprodukovat na základě digitálního modelingu ani se nevydala cestou napodobování výrobků některých vyhlášených firem. Prostě a jednoduše vyprodukovala krabici s germaniovými tranzistory a hotovo. Pět knoflíků tak dává každému uživateli možnost najít si svůj osobitý tón a dlužno uznat, chce to trochu zkoušení. Jednotlivé funkce reagují v širokém rozsahu a vzájemná ovlivnitelnost je také vysoká.

Pokud byste chtěli nějaké vodítko, můžeme vyjít z asi tak pěti základních zvuků, kdy jednotlivá nastavení jsou tato (uvádím vždy hodnoty u knoflíků zleva doprava, tedy Volume, Gate, Compress, Drive a Stability):

1) Drsný fuzz: 10, 3, 9, 5, 5

2) Klasika: 10, 7, 5, 5, 2

3) a'la Jimi Hendrix: 10, 2, 7, 7, 5

4) a'la Eric Clapton nebo raný Jeff Beck: 10, 7, 3, 5, 5 (čím méně funkce Stab, tím příjemnější barva)

5) Řezavý fuzz: 10, 7, 10, na doraz, 0

Samozřejmě je nutno vzít v potaz plno dalších aspektů, ale v podstatě se můžete od těchto nastavení odpíchnout.

S určitými výhradami lze tento pedál přirovnat ke klasickému fuzzu Dallas Arbiter Fuzz Face.

Way Huge Swollen Pickle
Way Huge Swollen Pickle

WAY HUGE SWOLLEN PICKLE

První uvedení: 1996. Na rozdíl od předcházejícího zařízení produkuje Swollen Pickle fuzz spíše z období sedmdesátých let, tedy velmi široký, tlustý, ale přitom konkrétní tón, kterému při určitých nastaveních nejsou cizí ani vysoké frekvence (někdy až moc kousavé). Velmi podnětnou účinnost má knoflík Filter, který v závislosti na dalším ovládacím prvku, Sustain, dokáže vytvořit nejrůznější barvy zvuku, jež mohou být příjemné i na menších tranzistorových kombech.

Psáno pro časopis Muzikus