přihlášení uživatele
přihlásit trvale na tomto počítači
vyhledávaní

zvuk12 největších chyb, které děláme v domácím studiu - Pracujeme izolovaně - Objektivita vs. subjektivita

14.12.2018 | Autor: Tomáš Nykl | sekce: pro muzikanty - seriály

12 největších chyb, které děláme v domácím studiu - Pracujeme izolovaně - Objektivita vs. subjektivita


Málokterá činnost je tak subjektivní, jako je umělecká tvorba. Pokud si ale zúžíme pole na řemeslnou stránku, některé věci jsou objektivně měřitelné. Je mix srozumitelný, nebo ne? Jsou jednotlivé tracky dobře reprezentované? Hraje mix dobře na každém poslechu?
Jedna z chyb v domácích studiích je izolování se od okolního světa. Zní vám podvědomě: „O.K. konečně jsem vybavil studio a můžu začít pracovat na svých věcech, protože v předešlých kapelách, projektech to nefungovalo. Konečně si to můžu dělat, jak chci já.“?
Občas je práce v hudební oblasti frustrující a my máme tendenci se ve svých studiích uzavírat. Klíčovým prvkem pro dobré nahrávky je spolupráce. Není náhoda, že i velmi zkušení interpreti si zvou na pomoc producenta. Smysl je jasný - mít protinázor a protiváhu k vlastnímu rozhodnutí. Neměli bychom propadat dojmu, že když máme své studio, umíme zároveň aranžovat, nahrát všechny nástroje, míchat, masterovat...

Vytvořte si tým
Ve světě profi nahrávek se vždy jedná o týmovou práci. Připusťme si, že spoluprací s jinými lidmi získáme víc, než když budeme trvat na tom, že sami vyřešíme vše nejlépe.
Vytvořte si tým lidí, se kterými budete spolupracovat. Angažujte živé hudebníky na místo MIDI nástrojů. Je třeba zaranžovat v písni smyčcový kvartet? Oslovte skladatele, který to umí. Najděte si několik spřízněných lidí a dávejte si své nahrávky navzájem k posouzení. Na sociálních sítích jsou zvukařské skupiny. Využijte jich. Dejte hotový mix na mastering jinému zvukaři. Uslyší nahrávku s větším odstupem.
Nebojte se přijmout kritickou zpětnou vazbu.
V jistém okamžiku je věc hotová a my ji budeme chtít veřejně prezentovat. Když do svého projektu dáváme maximum, chceme, aby měl nejlepší možné vyznění.
Je dobré nejdříve zjistit u svého týmu, zda lze na věci ještě něco změnit. Většinou to ale neděláme. Znamená to překročení komfortní zóny. Autorská tvorba je formou jistého mentálního odhalení. Není snadné se zeptat, co si vaše okolí o věci myslí.
Zpětná vazba je ale důležitá. Pokud se chceme posouvat dopředu a být lepší, musíme se ptát. (A nemyslím tím zeptat se své přítelkyně nebo maminky. Ty vás zpravidla pochválí za cokoliv.)
Díky názoru zvenčí se velmi rychle posouvá kvalita našich nahrávek. Kritická zpětná vazba je vaším pomocníkem. Zde mám na mysli snahu o co nejobjektivnější, upřímné zhodnocení věci. Pokud máme důvěru k lidem, od kterých ji přijímáme, a opakuje-li se nějaká připomínka, dostáváme relativně objektivní informaci, kterou bychom měli vzít v úvahu.


Psáno pro: časopis Muzikus 2018/12

Online verze stránky: http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-serialy/12-nejvetsich-chyb-ktere-delame-v-domacim-studiu-Pracujeme-izolovane-Objektivita-vs-subjektivita~14~prosinec~2018/

Komentáře

celkový počet: 0

Buďte první...


 
 
 
&;

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.