muzikus.cz na

facebook twitter
přihlášení uživatele
přihlásit trvale na tomto počítači
vyhledávaní
seriály
20.05. Odjakživa je velikost a mohutnost jedním ze znaků stability a prosperity, ale má působit i určitou nadřazeností. Svou image na tom dnes staví například finanční domy, banky a různé společnosti. Dřív to zase byly památníky, hrobky, chrámy a podobně.
17.05. Debbi Peterson, celým jménem Deborah Mary Peterson, se narodila 22. srpna 1961 v Northridge v Kalifornii. Inspirována Paulem McCartneym se chtěla naučit hrát na baskytaru či na kytaru, ale nakonec usedla za bicí soupravu, když se náhle uvolnil bubenický post ve středoškolské kapele její starší sestry Vicki.
16.05. Takže říkáte, že kytara při honbě za co nejdelším sustainem má být co nejmasivnější, mít co nejmosaznější hardware a co „nejprůchozejší“ krk? Myslíte, že si dělám legraci? Že to tak nastavili luthieři v šedesátých a sedmdesátých letech minulého století?
15.05. Dnešní téma je se sílou strun úzce spjato. Seřizování krku, tedy otáčení, povolování či přitahování šroubu na výztuze krku, je činnost, na kterou si již asi netroufne úplně každý, nicméně špatně prohnutý krk na kytaře není přece jen rozbitá televize, tedy není třeba se takové úpravy v domácím prostředí až tak obávat.
14.05. Povím vám pohádku o tom, jak vícepásmová komprese spasila hudbu. Dlouhá desetiletí vládla království mixu jednopásmová komprese. Jedinou alternativou bylo nekomprimovat. A tak museli chudí zvukaři a muzikanti chtě nechtě využívat služeb jednopásmové vládkyně a trpět její vrtochy.
13.05. Monitor počítače (notebooku) málokdy stačí na zobrazení celé partitury. Pokud píšeme pro pár nástrojů, většinou vidíme, co je potřeba. Ať už používáme stránkový režim či panoramu, pro méně nástrojů se zkrátka píše pohodlně.
12.05. Pro někoho asi bude tento díl školky opakováním, ale jedná se o neopomenutelné téma - bez znalosti not si nepřečtete většinu učebnic a přicházíte o jednoduchý jazyk, kterým jako bubeníci a hudebníci můžeme sdílet své myšlenky a nápady.
11.05. Vibrato neboli mírné či výrazné kolísání tónu je další z podstatných základů tvorby osobitého tónu a feelingu. Obecně platí, že ho můžeme dělit dle intenzity (jak je široké, o kolik se mění výše tónu), podle rychlosti (jak rychle komíháme tónem) a dle toho, jak ho vytváříme.
09.05. Vliv rodičů na mladého posluchače je během dětství a dospívání zásadní. Puberta - věk mezi třináctým a sedmnáctým rokem - je obdobím nejintenzivnějšího vnímání (nejen hudby).
02.05. Dobrý timing je samozřejmě základem hry každého bubeníka. Už několik století všichni muzikanti právě proto používají metronom. V dnešní době strojů může takový pomocník ušetřit opravdu hodně námahy a zároveň pomáhá lidem se strojům vyrovnat a právě díky lidskému faktoru při hře je zatím stále i překonat.

1-10 (1857) 

na začátek posounout vzad předešlé 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 další posounout vpřed na konec