Roman Kobiela - Digitální média nenahradí skutečnou hru se spoluhráči
21.02. | Autor: Jan Červenka | sekce: pro muzikanty - články
Znát repertoár „od Bacha po Vlacha“ a hlavně hrát „vše na všechno“ v různých tempech, rytmech, metrech, dynamikách, to by mohlo být krédo brněnského bubeníka Romana Kobiely. Toho kromě širokého muzikantského záběru charakterizuje i výrazná pedagogická činnost - je například prvním českým autorem, který napsal školu hry rudimentů.
Moje první setkání s tvou prací proběhlo formou tvé první a tehdy nové publikace Modern Fusion Drumming 2000, kterou jsme s kolegou Jakubem Šimralem oba koupili na Yamaha Drummer Meetingu, kde jsi tehdy ostatně i vystupoval, a začali ji společně cvičit. Co tě vedlo k tomu napsat takovou školu?
Tehdy jsem měl již po studiu i zkušenosti s výukou v zahraničí a angažmá na lodi. Hlavně v USA jsem narazil na mnoho zajímavých učebnic, tak jsem chtěl co nejvýstižněji sestavit dvojjazyčnou, nejlépe multižánrovou cvičební systematiku hry na bicí soupravu, a to nejen v metru 4/4. Stručně řečeno, cvičení různých typů úderů v kombinaci s doprovodnými rytmy i koordinačními rozklady na soupravě bicích nástrojů.
Znát repertoár „od Bacha po Vlacha“ a hlavně hrát „vše na všechno“ v různých tempech, rytmech, metrech, dynamikách, to by mohlo být krédo brněnského bubeníka Romana Kobiely. Toho kromě širokého muzikantského záběru charakterizuje i výrazná pedagogická činnost - je například prvním českým autorem, který napsal školu hry rudimentů.
Moje první setkání s tvou prací proběhlo formou tvé první a tehdy nové publikace Modern Fusion Drumming 2000, kterou jsme s kolegou Jakubem Šimralem oba koupili na Yamaha Drummer Meetingu, kde jsi tehdy ostatně i vystupoval, a začali ji společně cvičit. Co tě vedlo k tomu napsat takovou školu?
Tehdy jsem měl již po studiu i zkušenosti s výukou v zahraničí a angažmá na lodi. Hlavně v USA jsem narazil na mnoho zajímavých učebnic, tak jsem chtěl co nejvýstižněji sestavit dvojjazyčnou, nejlépe multižánrovou cvičební systematiku hry na bicí soupravu, a to nejen v metru 4/4. Stručně řečeno, cvičení různých typů úderů v kombinaci s doprovodnými rytmy i koordinačními rozklady na soupravě bicích nástrojů.
Pouze ukázka, celý článek si můžete přečíst v časopise Muzikus 2021/02 nebo v jeho elektronickém vydání.
časopis Muzikus 2021/02
Online verze stránky: http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-clanky/Roman-Kobiela-Digitalni-media-nenahradi-skutecnou-hru-se-spoluhraci~21~unor~2021/
Komentáře
&;