Jarred James Nichols - Pavel Marcel - Mike Estes - Gear Talk - Z backstage do backstage

Jarred James Nichols - Pavel Marcel - Mike Estes - Gear Talk - Z backstage do backtage
Jarred James Nichols - Pavel Marcel - Mike Estes - Gear Talk - Z backstage do backtage

Původně to měl být rozhovor, kde se já ptám a Jarred odpovídá, jenže dejte dohromady tři kytaristy na turné, ať si popovídají o aparátu... Nakonec se přidal i spolubydlící, a tak vám to zprostředkuju tak, jak to šlo...

... nakonec se zpovídáme navzájem, Jarred je prostě náš druh, je plnej entuziasmu a strašně dobře hraje. S některejma lidma prostě máte pocit, že se znáte už od základky.

 

Ahoj, Jarrede, co tě přivádí k nám do Evropy?

Právě tu dělám turné a vedu master classes v rámci propagace svého nového signature modelu Epiphone Les Paul a nového aparátu Blackstar

JJN 20. Zhruba měsíc tu už jezdím a ještě dva budu. Pojedeme s Living Colour do UK a Nizozemí, dále nás čeká ještě hromada festivalů, Sweden Rock, Vacken Open Air, Rock the Ring ve Švýcarsku a další. Užívám si to.

 

Kolik je to zhruba akcí?

Teď máme zahrát ještě zhruba dvacet dva koncertů, s workshopy kolem třiceti. Je to skoro každej den. Abych byl upřímnej, doma jsem byl od ledna 2014 jeden den, což je šílený...

 

No to je...

Pracující chlap.

 

Kolik je ti, třicet?

Jo, v březnu mi bylo třicet, už jsem starej...

 

Blbost, jsi právě v rozpuku!

Jo, jo! Jsem „ready to rock“, kdykoli, kdekoli!

 

Pamatuju si, že jsem to ve třiceti taky říkal. Hele, co se týče toho aparátu, právě na něj hraju!

Jako fakt?

 

Jo, půjčil mi ho distributor na naši šnůru, svoje dva jsem půjčil spoluhráčům, co přilítli letadlem s trsátky, a potřeboval jsem třetí, tak mi na test půjčili tvůj...

A líbí se ti?

 

Jo, líbí! Moc.

No tak to jsem šťastnej, ale fakt, to je super! Slyšet, že ho nemám jenom pro sebe, ale že na něj rádi hrajou ještě další lidi jako třeba ty, mě vážně nabíjí, fakt, je to bomba!

 

To je! Pomáhá mi hodně, dneska na něj hraju zas, jako ty...

Co se ti na něm líbí?

 

To, že nepotřebuješ skoro žádný krabičky...

Ne, žádný!

 

Dobře, ladičku...

To sedí! Je to skvělej aparát, můžeš na něj hrát, co chceš, nejenom rock a blues, ale můžeš jít do tvrda, do měkka..., je to boží.

Jarred James Nichols - Pavel Marcel - Mike Estes - Gear Talk - Z backstage do backtage
Jarred James Nichols - Pavel Marcel - Mike Estes - Gear Talk - Z backstage do backtage

No, to je, co jsi na něm dělal?

Největší rozdíl je v reprákách.

 

Zkombinoval jsi je, viď?

Jo, ten výběr mě vážně baví, jo, a dali jsme tam, tedy do hlavy, úplně jiný kondenzátory. Jde to hodně do středů, což má zásadní vliv na artikulaci a tělo, což to celý nakopává i v těch dvaceti wattech.

 

Jasně, protože středy jsou dobře slyšet...

Tak, a potom je tam ještě jedna věc, co mě baví...

 

Žlutá ledka?

Jasně. Blues Power Channel. Když se to dělalo, říkal jsem jim, že chci aparát, kde se nemusím o nic starat, přijít, zapíchnout se a mít svůj tón hned. Hodně si hraju na kytaře s poťákama, mám rád, když je to dole jemný, teplý a nahoře otevřený a nařvaný. Tohle je pro mě velká věc!

 

Chápu. Proč vlastně dvacet wattů?

Protože, chápeš, hrál jsem na padesátky, na stovky, ale nikdy jsem to nemohl dát tak nahlas, aby byly slyšet pořádně koncový lampy. Ale tady na ty EL 84 se můžu hulit do blba prakticky na každým pódiu a slyšet všechny ty pěkný artefakty, co ty nakouřený koncovky dělaj’. Úplně je slyšíš zvonit. Víš, co byl můj první kšeft na tohle? NAMM Show, naprostej úlet, na pódiu Peter Frampton, Billy Gibbons, Nancy Wilson, šílený hvězdy, tak tam mezi ně jdu a říkám si: „OK, tak tohle je okamžik pravdy...“ A bylo to naprosto úžasný, dostal jsem se na vazbu, cokoli mezi hi-gainem a vyklidněným crunchem, clean s jiskřičkou, super. Myslím, že 20 W je super výkon i pro studio. Mimochodem, ty dva watty, zkoušel jsi to?

 

Jasně, točil jsem na to, chodí, jak pila!

Jistě. Nejlepší wattáž! A zvukaři tě nechtěj zabít.

 

Ani sousedi!

Přesně!

 

Ale, to je power management, že jo? Žádná brzda.

Nenene, žádná brzda.

Myslel jsem si to. A co ten linkovej výstup s emulací? Jakože když už i dva watty jsou nahlas, tak alespoň linka jako poslední šance?

Jo, chápeš to dobře. O co jde, je, že tam máš mraky výstupů, FX Loop, Aux, dokonce i USB, lidi se ptají, proč je tam toho tolik. Skutečnej důvod je, abys měl malej, skladnej aparát, se kterým si můžeš dělat doslova co chceš. Myslím, že je to důležitý.

 

Jsem za. Fakt mě to baví, myslím, že jsi udělal kus práce na aparátu i na bedně. S důrazem na bedně!

Jo!

 

Jak se to dá vzadu otevřít.... pak zase zavřít...

Přesně, tohle miluju.

 

Byl to tvůj nápad, nebo už to tam měli?

No, ve skutečnosti s tím přišli oni. Říkali: Hele, máme tu takovej šílenej nápad - co tam udělat vyndavací a zas tam ,dací‘ záda?“ Říkám jim: „Do toho jdu!“ Je to skvělý, naživo používám dva aparáty, jeden na čistej s otevřenou bednou a jeden zkreslenej se zavřenou, skvěle se to doplňuje.

 

Paráda, Jarrede, díky za to, že jsme mohli pokecat o tvém aparátu jako dva muzikanti.

A ty ho ale dobře znáš. To mě fakt hřeje u srdíčka, víš, jak to myslím...

 

Jasně, že jo, znám ho dobře a dneska ho tady se Skinny Molly proženeme v Rakovníku.

Přeju vám skvělej koncert. Jak dlouho s nima jsi?

 

Má to svoji historii a je to na dýl, asi čtyři roky střídavě, hele, někdo tě chce...

(Mike Estes ze Sinny Molly si bere telefon)

 

Nazdar chlape, jak se máš?

Skvěle, jsem v Berlíně, máme tu koncert, je tu pekelný vedro.

 

To je ta akce venku?

Ne, ta je zítra...

 

Málem jsme se potkali, měli jsme tam bejt, ale tady je to taky hustý a vedro tu maj’ taky!

Skvělý, že tě slyším, přeju pěknej koncert! (V pozadí je slyšet již probíhající zvukovka a volání na Jarreda.)

 

Jasně, my musíme taky už padat, ať se ti taky zadaří, a mimochodem, ten aparát zabíjí!

Ale ne, ty taky, to je super, mám strašnou radost, víš co, chci ti jeden dát.

 

Haha, tak výborně, beru. Co nový CD?

Mám nový singl, jmenuje se Nails a je krutej.

(Beru si Jarreda na rozloučení, kluci si loučí, do pokoje přichází zbytek kapely a významně cinkaj’ klíčema od dodávky.)

 

Musíme už asi všichni ke strojům. Poslední věc: Přijedeš do Česka?

Asi jo, mělo by to být někdy koncem února 2020.

 

To bych měl být doma, přijdu.

Určitě, přijď si se mnou dát jam.

 

Neříkej dvakrát! „Deal“, uděláme to, přijdu i s tvým aparátem. Měj se krásně a hodně štěstí na cestách, budu se těšit.

Budu se těšit a chtěl bych poděkovat všem nadšeným kytaristům, co chodí na koncerty, že udržují náš stroj v chodu.

 

Vyřídím v Česku, měj se.

Jarred James Nichols *1989

Bluesrockový kytarista, pochází z Waukesha ve Wisconsinu, v současné době žije v LA.

Už jako malý kluk zaujal mimořádným talentem a objevoval se na pódiu vedle chicagských hvězd jako Buddy Guy, „Honeyboy“ Edwards, „Big Jim“ Johnson, předskakoval Kenny Wayne Shepherdovi a Dereku Trucksovi.

Po krátké zastávce na Berkeley se přestěhoval do Los Angeles, kde vstoupil do podvědomí posluchačů vítězstvím ve slavných soutěžích pro kytaristy Jerry Horton Guitar Contest (2010), Les Paul Tribute Contest (2011) a Outstanding Guitarist (2011). Předskakoval před ZZ Top, Lynyrd Skynyrd a Kidem

Rockem, nyní se věnuje svému triu, se kterým objíždí pravidelně USA a Evropu. Propaguje aparáty Blackstar a kytary Epiphone.

Alba

2015: Old Glory & The Wild Revival;

2016: Highway Man;

2018: Black Magic;

2019: Nails.

https://m.facebook.com/Jaredjamesnichols/

 

Mike Estes *1963

Rodák Kentucky, žije ve White Bluff v Tennessee, frontman skupiny Skinny Molly, bývalý člen skupin Lynyrd Skynyrd (1993-96), Brave New South, Blackfoot a Southern Rock Allstars. Skupinu Skinny Molly založil v roce 2004 spolu s kytaristou Mollym Hatchetem Davidem Hlubekem na jedno turné v Evropě, které ovšem trvá dodnes. Skupina tráví v Evropě kolem dvou měsíců v roce a posledních pět let se nezapomněla nikdy zastavit v Česku.

Mezi Mikovy největší hity patří píseň Devil in the Bottle, kterou napsal pro Lynyrd Skynyrd spolu s tehdejším spoluhráčem a velkým přítelem Edem Kingem.

Alba

Lynyrd Skynyrd

1994: Endangered Species;

1995: Southern Knights;

1995: NASCAR - Hotter Than Asphalt (kompilace).

Projekty

1997: Drivin’ Sideways;

2000: Mike Estes and Brave New South.

Skinny Molly

2008: No Good Deed;

2012: Haywire Riot;

2014: Here for a Good Time;

2016: Live at the Shed DVD.

www.skinnymollyrocks.com

 

Pavel Marcel *1975

Rodák z Karlštejna, bývalý kytarista ve skupinách Pumpa, Vilém Čok  &  Bypass a Empire. Při společných vystoupeních Pumpy a Skinny Molly v roce 2015 zaskočil narychlo za nemocného Jayea Johnsona a od té doby se skupinou pravidelně vystupuje. Touto dobou je se Skinny Molly na turné po UK, Holandsku, Německu a Česku.

Doma provozuje Fat Dog Studio a věnuje se edukativním projektům, postprodukci, psaní a coverbandům (Joe Berry Band, Simon & Garfunkel Tribute, Allman Company).

Alba

Sólová alba

2009: Rock Anthems;

2018: High Revs.

Pumpa

1999: Tak tradá;

2011: Masařka.

Vilém Čok & Bypass

2008: Černoška s obrovskejma kozama;

2011: Živá voda.

Studio Fontana, hudebni banka

1998: Action  &  Sports;

1998: Multimedia Loops;

2003: Motors;

2005: Solo Instruments;

2007: Variant Grooves for TV Production;

2009: Rock Anthems;

2012: Acoustic Atmospheres;

2012_ Dark Atmospheres;

2012 Daily Scoring;;

2013: Drones  &  Static Sounds;

2014: Motors II;

2018: Gas Symphony;

Písničky pro děti

2015: Marťánci - Škola z Marsu;

2019: Kouzelná pastelka.

http://www.pavelmarcel.cz

Psáno pro časopis Muzikus