přihlášení uživatele
přihlásit trvale na tomto počítači
vyhledávaní

bicíCo si myslí bubeničtí mistři - činely, splashe, "hajtky"…

20.12.2013 | Autor: Petr Baláš | sekce: pro muzikanty - články
Činely si získaly v bubenické soupravě nezastupitelnou roli. Ať už se bavíme o pochodové hudbě, swingu, jazzu nebo rockovém hraní, bez činelů by to zkrátka nešlo. K výběru je celá řada druhů. Od nejmenších splashů přes hi-haty, crashe a ride po speciální efektové činely nebo chiny. Vždy jsem měl dojem, že na trhu jsou pouze tři velké značky Sabian, Zildjian a Paiste. To už ale není pár let pravda a jejich kvalitu dohání činely turecké výroby anebo menší evropské rodinné firmy.

Vinnie Colaiuta


Vinnie Colaiuta

Vinnie je ukázkovou kombinací ohromného talentu a jeho schopnosti „manévrovat“ mezi koncerty. Podle bubenických časopisů je dokonce nejvyhledávanějším hráčem vůbec. Na bicí začal už v ranném věku. Po setkání se Stevem Smithem, které se může jevit jako osudové, se zapsal na Berklee. Brzy na to už vystupoval s jazzovými kapelami v Bostonu a později s Frankem Zappou. Vinnie nedávno přešel od Zildjianu k Paistům, což asi většinu bubeníků překvapilo.

„Byl to dlouhý proces, nestalo se to přes noc. Vzpomínám si, že to začalo někdy před rokem a půl. Chodil jsem po skladu nástrojů a prohlížel si je. Na jednom stojanu byl ride a vedle něj hi-hatka. Přišel jsem k němu a zkusil jsem si na ně poklepat. Zdálo se mi to opravdu dobré. Hned jsem se ptal technika, co to je za značku? Řekl mi, že Paiste Traditional. To mě překvapilo, protože jsem neměl ani tušení, že tahle firma existuje.“

Dennis Chambers


Dennis Chambers

Dennis je jedním z nejunikátnějších bubeníků vůbec. Už v devíti vyrazil na první turné s Georgem Clintonem, dnes už přes deset let působí v kapele Carlose Santany. Muž, který má na celém světě tisíce následovníků a obdivovatelů, hraje na činely Zildjian, a dokonce pomáhal s vývojem unikátních - Crash of Doom. Nedávno také obdržel čestný doktorát z Berklee College of Music.

„Na činely Zildjian hraju celý život. Nejraději mám řadu K a K Custom. Má takový temný a teplý zvuk, to mi vyhovuje, protože nejde ničím napodobit. Navíc je každý činel jiný, co kus, to originál.“

Jerohn Garnett


Jerohn Garnett

Na bubny začal ve svých třech letech, když hrál v místním kostele. (jak sám uvádí) Působení tam ho zaměřilo hodně na gospelové hraní. Ovlivnili ho Joel Smith a Dana Davis, ale samozřejmě i výše zmíněný Chambers nebo Colaiuta. Jerohn je kromě bubeníka také producent a baskytarista. V současnosti působí v jazzové kapele Geralda Albrighta a jezdí s Mariah Carey.

„Činely Soultone jsou vyráběné ručně. Podle mě jsou právě díky tomu hodně kvalitní a také univerzální. Dají se použít téměř do každé hudby a navíc je i možnost nechat si je vyrobit na míru. Zadáte své požadavky a podle nich vám už činely vytepou.“

Ray Luzier


Ray Luzier

Ray pochází z Pittsburgu. K hudbě se dostal, když mu byly čtyři roky. Zpočátku hrál ale na klavír. Zlomový pro něj byl rok 1997 a koncertování s Davidem Leem Rothem. Pak se Ray pohyboval mezi kapelami různých žánrů, od Marilyna Mansona přes Billyho Sheehana až po Stone Temple Pilots. Od roku 2007 hraje v kapele Korn.

„Činely Sabian, to je pro mě něco jako když si člověk může vybrat to, co chce. Ať už v kapele Korn nebo ve svých sólových projektech, vždy jsem docílil zvuku, který jsem potřeboval. Řada AAX snoubí čistotu se skvělým atakem. Navíc se s firmou dá velice dobře domluvit a vždy mi vyjdou vstříc.“

Psáno pro: časopis Muzikus 2013/04

Online verze stránky: http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-clanky/Co-si-mysli-bubenicti-mistri-cinely-splashe-hajtky~20~prosinec~2013/

Komentáře

celkový počet: 0

Buďte první...


 
 
 
&;

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.