Muzikus.cz homepage
přihlášení uživatele
PŘIHLÁŠENÍ UŽIVATELE JE ZRUŠENÉ
vyhledávaní
článek
Carter-Starter
Je to asi poprvé, kdy můžete jít do obchodu s hudebními nástroji, zakoupit pedal-steel kytaru a ponořit se do tajů tohoto výjimečného instrumentu....
celý článek

David Babka

 

Komentáře

celkový počet: 22

Franta  Steelka e-9
JULFA  Re: Steelka e-9
hotsteel  Re: Re: Steelka e-9
Jan Pěček  Re: Steelka e-9
Miloš  Re: Re: Steelka e-9
Jan Pěček  Re: Re: Re: Steelka e-9
milos  Re: Re: Re: Re: Steelka e-9
petr  Re: Re: Re: Re: Re: Steelka e-9
Honza  Re: Re: Re: Steelka e-9
Zdeněk Sosna  dotaz
JULFA  Re: dotaz
JULFA  Re: dotaz
sinkler  Re: Re: dotaz
Steelpd  Re: dotaz
Pavel  Re: dotaz
Tomáš  Re: Re: dotaz
Michal  Brno
Vladimír Vodeničarov  steel kytara
Pavel Kotlík  Re: steel kytara
Johnny Dobeš  Re: Re: steel kytara - české výrobky
Tomáš  Re: Re: Re: steel kytara - české výrobky
Karel Kříž  Re: Re: Re: steel kytara - české výrobky

     
 
 
&;
Steelka e-9 | Franta | 6.8.2006 |
Hraji asi 10 let na domácky vyrobenou steelku kde ladicí mechanika je podstatně odlišná od klasiky Carter.Při výrobě jsme s kolegou postupovali podle rad Jirky Zímy a Feriho Fridricha. Není to sice originál ale šikovné české ruce zmohou hodně. Musím říct že ceny za dovážené steelky jsou hodně přemrštěné když vezmu v potaz že v USA nebo Kanadě stojí steelka verze student pouze 1.700 amerických dolarů. Zájemců o hru na tento nástroj by bylo u nás dost jenže je odrazuje již zmíněná přemrštěná cena. Je to možná škoda, ale je možné že tak postupem času vznikne česká steelka a snad lepší než klasická americká.
Re: Steelka e-9 | JULFA | 6.3.2007 |
Určítě,zlaté české ručíčky už jednou ukázaly pánum z firmy ShoBad že to umíme také v případě pana Hanzlíka a následovně spolu s pánem Dobešem,kdy této firmě předvedli i některá zlepšení.Škoda že v této době podnikání do této výroby nikdo neodvážíl i když pán Miloš Slezák výborný steel kytarista hraje na kvalitní nástroj vyrobený u nás.I když k nám se už steelky začaly dovážet tak tak přece jenom většina si může dovolit tu nejnižší řadu.Ale ve stejné cenové hladině steelka vyrobená u nás,by odpovidala aspoń minimálně střední třídě neli ještě o něco výš.Musíme doufat že naše přaní někdo vyslyší a dáme mu podnět k podnikání,protože vymyslet v dnešní době v čem by se dalo podnikat když už je v podstatě na trhu všechno,je minimálně k zamýšlení.A proto věřme ZLATÝM ČESKÝM RUČIČKÁM
Re: Re: Steelka e-9 | hotsteel | 15.2.2009 |
A to jako fakt? :-) http://www.maracas.cz/fotogalerie/Jirkov%202008/target77.html
Re: Steelka e-9 | Jan Pěček | 8.2.2008 |
Tak jsem zminenou steelku Carter Starter zakoupil (cena sla jiz ponekud dolu, cca 24.000) a po uvodni euforii bych zde rad uvedl par svych prvnich dojmu :
1. Dle informaci, ktere jsem ziskal primo u zdroje (World Class Steels Inc. - vyrobce) jsem nejprve usoudil, ze "uspora" byla provedena na mistech, jako je napr. absence hardcase, latkovy futral na nohy, omezena nastavitelnost nohou, pevne stanovene ladeni bez moznosti zmeny. Jelikoz jsem naprosty zacatecnik (na steel kytaru), tak jsem se s takovym vysvetlenim spokojil
2. Pote, co jsem navstivil jednoho vyborneho a zkuseneho steelkare, utrpely me prvni veskrze pozitivni dojmy prvni sramy - ve srovnani s jeho Emmonsem Le Grande II pusobily mechaniky meho nastroje jaksi lacine a krehce, coz by se ale dalo zduvodnit diametralne odlisnou urovni kategorii student a profi nastroj (jeho "ortel" znel po hodinovem ladeni velmi krute, ze to nestoji ani za tech 24KKC a ze to mam rychle prodat).
3. Dalsi problem, se kterym stale zapasim a prosim timto vsechny o radu je LKL (leva kolenni paka leve nohy) - pedaly a ostatni paky jsme nakonec naladili, ale tento kolenik stale zlobi, rozladuje se, ne vzdy natahne struny o pozadovany pulton(Vcera jsem si uz trochu pomohl sam nastavenim dorazoveho sroubku a ohnutim koleniku do roviny s ostatnimi, zatim se nerozladuje, tak uvidime :-)
4. Abych zase nebyl jen pesimista, docela me potesil zvuk snimace (i muj "steelnestor" rikal, ze to je asi stejny snimac, jako ma on).

Resume : Na zacatky je to nastroj si myslim pomerne slusny, pomer vykon / cena je dle meho nazoru prijatelny pouze v pripade individualniho dovozu (v soucasne dobe cca 800$ i u dealeru), trapi me ten kolenik a omezene moznosti nastaveni vysky pedalu. Uvidime, jak se bude vyvijet schopnost "udrzet" naladeni. Na nejake vetsi hrani bych si asi uz poridil nastroj vyssi rady, napr cena za Carter Pro SD-10 od stejne firmy je cca 2.195$, coz je u nas cca 40 KKC
Re: Re: Steelka e-9 | Miloš | 1.9.2010 |
Koupil jsem před půl rokem Carter-starter.Nejprve přestal fungovat volume pedál a následně propojovací kabel od pedálu ke combu. Během měsíce mi popraskaly všechny tenší struny,které se ovládají pedály, tj. gis, e, h. V průběhu hry jsem zjistil,a to se dělo od počátku, že při stisknutí pedálů se podladí některé struny, které těmito pedály vůbec nejsou ovládány. Např. pedály A+B podladí obě struny E, pedál B podladí strunu h a tak dál. Myslím, že za ty peníze (23000Kč)by nám sem američtí kamarádi mohli dodávat lepší zboží. V současné době mám mnástroj na záruční opravě, právě kvůli tomu lazení protože myslím, že je vadná nebo neseřízená mechanika. Jsem zvědav, jak oprava dopadne. A docela by mě zajímalo i vyjádření výrobce tohoto nástroje, toho se asi ale nedočkám.Shrnul bych to asi takto - za dost peněz jsem koupil málo muziky, a ještě falešné. Ing. Mil. Muller Přemyslovice
Re: Re: Re: Steelka e-9 | Jan Pěček | 21.10.2010 |
Tak konkrétně tyto problémy jsem až tak nezaznamenal, nicméně souhlasím s názorem, že nástroj je to chatrný. Ale díky svému kamarádovi zkušenému steelkařovi, který dnes patří k naší steelkařské špičce a také několik "steelek" již postavil, mám dnes tuto steelku velmi dobře seřízenou. Navíc mi tam udělal několik užitečných úprav, např. dorazy ke kolenním pákám, s jejichž nepřesností a rozlaďováním jsem měl na začátků obrovské problémy. Chtěli jsme i chatrné kolenáče vyměnit, ale bohužel, vše je natvrdo přinýtované a tak jsme od toho raději upustili. I tak jsem dnes přiměřeně spokojený,dokud si budu hrát "jen tak pro radost", tak mi tento nástro postačí, nový lepší už bych si nechal dovézt zřejmě z USA - určitě to ale nebude 70Kkč, co tady chtěl jeden dealer za profesionální jednomanuál. Honza Pěček
Re: Re: Re: Re: Steelka e-9 | milos | 28.5.2011 |
záruční oprava proběhla,ale závada byla odstraněna pouze z části. povolování některých strun trvá dál ale méně. Polámané táhlo jsem si opravil sám. Jinak hrát se na to dá, lazení je jednoduché, ale mělo by déle držet. To však je prý problémem i jiných a daleko dražších steelek z USA.Což jsem se dozvěděl přímo od jednoho majitele steelky, která ho stála kolem 90tis. Takže možná bude platit to, o těch zlatých rukách našinců. Tento nástroj bych asi doporučil začínajícím muzikantům spolu s vydanou školou pana Kloudy,která je velmi dobrá. Hovg.
Re: Re: Re: Re: Re: Steelka e-9 | petr | 30.12.2011 |
Ten problém s podladěním některých strun při sešlápnutí pedálu AB se vyskytuje téměř u všech lacinějších steel kytar.Je to způsobeno převážně tím,že silou nohy na pedály /AB / dojde k nepatrému prohybu korpusu, čímž se zmenší menzůra /vzdálenost mezi nultým pražcem a kobylkou/,a tím dojde k nepatrnému podladění volných strun.Toto se dá zjistit pomocí přípravku s mikrometrem.Částečné řešení tohoto problému je ,že struny které se podlaďují,/ ,je naladit nepatrně do +.Druhá možnost je zesílit tloušťku korpusu /hlavně na straně ovl.nož.pedálů,což by pro amatéra bylo asi dost složité.Sice se zvýší o něco váha nástroje,ale výsledek je znatelný. Pet
Re: Re: Re: Steelka e-9 | Honza | 22.10.2010 |
Zdravím kolegu steelkaře, rád bych se zeptal, jak dopadla záruční oprava? J.Ondřich (Emmons D-10 SKH)
dotaz | Zdeněk Sosna | 28.9.2006 |
Vlastním domácky vyrobenou steelku a dosud jsem nenašel vhodný sustain pro dobrý zvuk.Můžete poradit? zdeněk
Re: dotaz | JULFA | 6.3.2007 |
Hodně používány sustain je fa.GOODRICH model 7A Super sustain Match box za 170 dolarů z USA.
Re: dotaz | JULFA | 6.3.2007 |
Nebo také HILTON Digital Sustain za 150 dolarů
Re: Re: dotaz | sinkler | 24.12.2007 |
Ono je dost možné.že s tím zvukem nebudeš spokojen nikdy.Ptal jsm se na to Petra Kloudy,který tvrdí,že skoro nejvíc záleží na snimači.Tak to zkus,na netu jsem nějaké nabídky viděl.Sinkler.
Re: dotaz | Steelpd | 7.3.2009 |
No, nieje to iba na skatulkach, okrem snimaca je dolezite aj zeliezko (kvalita materialu..) a samozrejme aj changer.. (v neposlednom rade Nastroj) Mam Emmons LeGrande D-10 8ped., 8knee, aj zeliezko Emmons a Pouzivam Goodrich 7A.. bez problemov. (www.myspace.com/petermeciar)
Re: dotaz | Pavel | 28.7.2009 |
Dobrý sustain jen v dobre postaveném nástroji a stylu hry. Zádné mrsítko ho nenahradí. Ahoj
Re: Re: dotaz | Tomáš | 27.4.2010 |
Pavel má úplnou pravdu. Ikdyž si mnozí stále myslí, že všechno je ve snímačích, steel kytara je pořád vlastně akustický nástroj (viz vznik tónu chvěním struny) a tedy záleží na rezonančních vlastnostech všeho co je jaksi okolo. Tedy i tělo kytary "hraje", podílí se na výsledném zvuku tvorbou vyšších a nižších harmonických složek. Takže i konstrukce kytary dělá své. Pokud se týká sustainu, málokdy stačí dozvuk nástroje bez přídavného elektronického echa.
Brno | Michal | 28.10.2010 |
Neporadíte mi někoho na doladění / opravy steelky z okolí Brna?
steel kytara | Vladimír Vodeničarov | 15.2.2013 |
Mam pocit že problem steel kytary carter starter je snaha výrobce až příliš ušetřit na materiálu.Snímač je opravdu podobný jako na profi nastrojich této i jiných značek.Ja svoje steelkytary osazuji snímači RM pickups .
Re: steel kytara | Pavel Kotlík | 6.6.2014 |
Chtít, aby nástroj jako je Carter Starter, Stage One, od Zum Steel a podobné modely jiných výrobců ladily, je stejná pošetilost, jako vyrazit s koloběžkou porážet stoletý duby. V Holandsku zaplatíte za tuhle úroveń mezi E 1100 - 1300,00- . Výrobce ví co za takovou cenu prodává. Slušnější nástroje začínají kolem E 2300,00- a to není zaručeno, že to bude stoprocentně ladit. Steelka je potvora a musí se nani vyzrát, nebo dovybavit kompenzátory. Myslím, že ta cena odpovídá kvalitě výrobku,když už někoho popadne ten nesmysl něco takovýho koupit. Kdo to sám postavil, ví co je to za štrapáci to vysoustružit, vyfrézovat, konstrukčně vyřešit, ale pak to musí ještě hrát. Kdo to dá dohromady za půl roku tak je king.
Kdo chce koupit dobrou novou steelku, začíná na 50 - 60ti tisícíh.
Levnější je japonský Excel - prodejce Jan Visser.Nl ( Promota music ). Steelkytara je i u renomovaných výrobců práce růčo fůčo a tomu odpovídájí ceny.
Re: Re: steel kytara - české výrobky | Johnny Dobeš | 24.2.2015 |
Zcela náhodou jsem zabloudil na tyto stránky a tak dovolte, abych coby starý hráč na tento nástroj a i jeho první výrobce u nás se podělil s ostatním o několik zkušeností. Pod ruku mi přišlo dost nástrojů - převážně kopií mých prvních výrobků, které mají - skoro všechny - jednu základní vadu - jejich výrobci obvykle nejsou hráči na tento nástroj a tak je to asi tak, jakoby někdo postavil automobil, aniž by ho někdy řídil. Klidně pak umístí pedál plynu na levou nohu či jeho výrobek při otočení volantu jede na opačnou stranu, než je v kraji zvkem. Takový výrobce pak svůj výtvor prodá začátečníkovi, který se při překonávání různých úskalí něco naučí, ale pak už to prostě dál nejde. Sám jsem postavil dobře nějakých 25 kusů - kam zmizely, nevím, mnoho dalších je mým výrobkům podobných jak vejce vejci až na maličkost - nedá se na ně pořádně hrát.
Není možné zde uvádět všechny ty "fígle", které jsou k dokonalosti nástroje nutné, to by bylo na knihu, ale máte zde moji mailovou adresu, tak se klidně ptejte. Steekytara je těžký nástroj - jak jsem říkal kdysi Petrovi Kloudovi, když se za mnou přišel učit - zejména na nošení. Přes jeho drobnou postavu to zvládl na výtečnou , stejně tak jako samotnou hru.
Ostatně i já jsem z počátku tápal a dobrá byla až nějaká ta desátá, když už jsem něco zahrát uměl a věděl co a jak. Hodně mi pomohl Buddy Emmons, ostatně i já jemu, tak jsme byli kdysi dobrou "dvojkou" na nápady, Dnes už si, už jen jako dědkové v penzi, jen píšeme a občas si někde zahrajeme. Spolu ne, na to jsme dost od sebe daleko a taky líní cestovat.
Ty různé "světové" a laciné výrobky opravu potvrzují pravidlo, že nejdražší věci jsou ty s levnou cenou.
Tak vám držím palce, ať vám to hraje!
Honolulu Johnny Dobeš
Re: Re: Re: steel kytara - české výrobky | Tomáš | 3.9.2017 |
Srdečně Vás zdravím a mohu se podepsat pod všechno, co píšete. Ačkoliv nejsem hráčem na pedálovou steelku, ale od mládí jen na lap steel kytaru mohu potvrdit, že české ručičky byly vždycky dobré a dokázaly vyrobit nástroj lepší, než někde v cizině. Vlastním dnes už jen kytaru Jolana Arioso, ale nedám na ni dopustit. Na "Indonesii a Polynesii" v duchu kučerovců to splní všechna očekávání. A dodám, že ladění C6, nebo C6-high G, je v tom případě to nejlepší. A "železo" se mi nejvíc líbí Robert Randolph RR 1, k dostání v Kytary.cz (ale za dost korun...). A taky souhlasím, že přece jen je dobré používat i jednoduché elektronicke echo. Dostane to potřebný prostor.
Ale to jsem trochu odbočil od "pedálovek",promiňte dědkovi tu nostalgii....
Přeji všem co hrají na steel-ky mnoho zdraví a úspěchů.
Tomáš
Re: Re: Re: steel kytara - české výrobky | Karel Kříž | 16.10.2018 |
Vážený pane Dobeši, je to asi jeden a půl roku, co jsem Vám psal a posílal fotky kytary WBS, kterou jsem koupil ze Slovenska. Dohodli jsme se, že Vás navštívím, ale nějak mi to nevyšlo. Navíc se mi ztratil e-mail na Vás, protože jsem měnol počítač a nepodařilo se mi stáhnout zprávy ze starého Outlooku.
Ale objevil jsem v šuplíku zapomenutou Školu hry na kytaru a dobro, do které jste též přispěl.
Moje steel kytara se stále rozlaďuje a tak se na ni vůbec neučím. A rád bych. Udělal byste mi radost, kdybyste mi odpověděl a opět jsme navázali kontakt.
S pozdravem Váš fanda Karel Kříž z Břeclavi.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.