Violin Passion

Česká pobočka EMI k nám dováží zajímavou edici francouzské EMI „Rouge & Noir“. Řada titulů, podobně jako tato kompilace, zaujme dramaturgií, jmény interpretů, každopádně zklame známou slabou stránkou většiny reedic či kompilací – zoufalou informační nedostatečností průvodního textu, což je pro zákazníky známé trauma z nahrávek, které se ocitnou v nižší cenové hladině. (V tomto případě navíc pouze ve francouzštině). Přitom by se dalo o zde představených houslistech a houslistkách napsat mnoho zajímavého. Zvláště tuto informační díru silně pociťuji u jmen, která už nejsou v České republice obecně příliš známa. Dokonce si myslím, že i houslistům a odborníkům dnes už moc neříkají jména jako Milstein nebo Rabin. Přitom právě jejich nahrávky patří k největším pokladům kompilace. Umělci jsou zde pretentováni ve skladbách, které byly (nebo jsou) pro jejich kariéru typické. Accardo tedy musí hrát Paganiniho (Rabin ho ovšem hraje ještě lépe), Kennedy Vivaldiho, Dumay Mozarta, Oistrach Čajkovského, Jarry Ravela, Menuhin Beethovena. Posledně jmenovaný navíc skvěle zakončuje kompilaci ve spolupráci s legendárním Stéphanem Grappellim jazzovým zpracováním šansonu „No No Nanette “ od Vincenta Youmanse. Zbytečnou úlitbou komerční atraktivitě je zařazení Massenetovy Meditace v průměrném podání dirigenta a také houslisty Lorina Maazela , který i tuto lehkou sklabičku hraje falešně, tónově průměrně a do hvězdného seskupení rozhodně nepatří. Maazel se tak stal oním pověstným slabým článkem. Jeho hráčská průměrnost ještě vynikla tím, že po něm skvěle hraje Lalovo Intermezzo Anne-Sophie Mutter , stojící v roce 1985 teprve na počátku své oslnivé kariéry.

Vydavatel: EMI Classics/EMI Music France / EMI Czech Republic

EAN: 0724358527322

Nahráli: Nigel Kennedy, Augustin Dumay, Salvatore Accardo, Yehudi Menuhin, Lorin Maazel, Michael Rabin, Nathan Milstein, Frank-Peter Zimmermann, Sarah Chang, Ivry Gitlis, Gidon Kremer, Ruggiero Ricci, David Oistrach, Anne-Sophie Mutter, Gérard Jarry, Ulf Hoels

Body: 3 z 6