Různí: Semaforské inspirace

Kamila Barochová – zpěv, Jiří Pazour – klavír . Produkce: J. Churáček, JC AUDIO. Nahráno: 2005. Vydáno: 2005. TT. 47: 31. DDD. 1 CD ARSCI.

CD s názvem Semaforské inspirace bylo nedávno pokřtěno Jiřím Suchým v jeho nově otevřeném divadle. Kamila Barochová (zpěv) a Jiří Pazour (klavír) v něm předkládají komponovaný pořad, který kromě jiných provedení zazněl ten večer v Semaforu. Oba umělci jsou profesionálové prošlí Pražskou konzervatoří i AMU, Pazour má za sebou koncertní kariéru improvizátora, několik CD, Barochová předchozí účinkování v Semaforu. Je obdivuhodné, že textově a hudebně dokonalý repertoár Semaforu lze ještě něčím vyšperkovat, vypointovat, umocnit a zaostřit, tomuto duu se to podařilo. Dramaturgie nosiče je promyšlená od úvodně „hymnického“ pochodu o Marnivé Babetě až k sólovému zpěvu Divné věci s trochu apokalyptickou vizí dnešního a lepšího budoucího světa. Nahrávka střídá sólový klavír (Tři verze Terezy , Kočka na klavíru ) se sólovým zpěvem (Pět strun ), recitací (úvod Tatara ) se sledem čísel zpívaných a hraných. Zpěvačka vládne nosným, místy temně barveným hlasem, který expresivně buduje zpěvní linii, je schopen jakéhosi „sprechgesangu“ s odstíny intonačních barev, i tragického podbarvení (Zlá neděle ) a je poutavý ve chvílích surrealistických příběhů (Nána v povětří , Tři tety ). Barochová s rozkoší předvádí humorné epizody i slovní hříčky (Papoušek , Štěstí ), poetický slovník Písně o rose a virtuózně ladí šansonovou píseň Pro Kiki . Umělci nacházejí nové prvky i v realizaci populárního repertoáru jako je Kočka na okně a Dítě školou povinné . Klavírista obdivuhodné techniky hraje svébytně a plnokrevně doprovody písní, v sólových číslech (improvizace v duchu klasicismu, romantismu a jazzové hudby) popouští uzdu své nevšední kompoziční představivosti. Na obalu CD J. Suchý píše: „Pan Jiří u piána svým uměním publikum oslnil. Přirozené zpívání paní Kamily jako by připomínalo semaforskou školu. Talent oněch dvou na podiátku byl nesporný. Člověku bylo líto, že už je konec.“