Ondřej Pivec Organic Quartet – Never Enough

Ondřej Pivec – hammond organ, zpěv, Libor Šmoldas – kytara, Jakub Doležal – tenor a alt saxofon, Tomáš Hobzek – bicí. Hosté: Miroslav Hloucal – trubka, Luboš Soukup – tenor saxofon. Nahráno: 7. a 8. 10. 2006, Český rozhlas Plzeň. Vydáno: 2007. TT: 47:29. 1 CD Animal Music (distribuce Sony BMG).

Varhany hammond mají neskutečné charisma. To už není jenom instrument, ale systém, způsob, jak dělat muziku. I když existuje celá řada způsobů hry, která stojí mezi Jimmy Smithem a Samem Yahelem nebo Johnem Medeskim. Velice mladý, jen 23-letý varhaník Ondřej Pivec se zhlédl v modernějším, ale ne úplně alternativním stylu, který ctí soul-funkový groove i swing, veskrze současný přístup i úctu k tradici.

Pivcova kapela Organic Quartet je na současné české jazzové scéně velice populární, za rok 2006 obdržela cenu hudební akademie Anděl a debutové album Don`t Get Ideas se prodává více nežli slušně. Úspěch je zcela zasloužen a odvíjí se bezprostředně od kvality a komunikativnosti. I nová nahrávka je velice výřečná, především díky kapelové souhře a vyjasněnému konceptu. Pravidelné hraní v pražských klubech i v zahraničí zformovalo repertoár (až na jednu výjimku původní) tak, že ne příliš zběhlý posluchač se cítí komfortně a jazzový expert se baví – při zvuku, aranžmá, energii, výkonech členů. Kromě Pivce je tu ještě skvělý kytarista Libor Šmoldas, který zní trochu jako mladý

George Benson, saxofonista Jakub Doležal s pěkným vintage zvukem, ale současným způsobem hry a bubeník Tomáš Hobzek. Ve dvou skladbách se dechy rozšířily o tenorsaxofonistu Luboše Soukupa a trumpetistu Miroslava Hloucala.

Pivec není jenom brilantní hráč, ale taky skvělý zpěvák s pěknou barvou a přirozeně ohebným frázováním, což prezentuje v posledních dvou skladbách.

Album mě velice oslovilo, je jakoby esencí dobrého jazzového klubu. Kdyby Pivec plánoval v budoucnosti nahrát něco, co by sekalo ještě hlouběji, byl bych rád, i když by se možná na chvíli ztratila vlídná tvář (ti, co slyšeli nový výlet tria/kvarteta Medeski – Scofield – Martin – Wood, asi vědí, kam mířím). A taky by nebyl špatný nápad udělat celou desku zpívanou, jazzových zpěváků není nikdy dost. Ale to už Pivcovi moc mluvím do řemesla a on je podle všeho velice zdatným lodivodem, konec konců velín má pořádný.

Desku vydal na nezávislém labelu Animal Music, ale distribuuje ji Sony Music Entertainment – a to taky o něčem vypovídá.