Olivier Messiaen: La Transfiguration de Notre- Seigneur Jésus-Christ

V hudební rovině jde ve skladbě o střetávání poměrně protikladných elementů: typických rytmicko-melodických nápodob ptačího zpěvu (většinou sólisté), jednohlasého chorálu (sbor) a pomalu plynoucích akordů, takzvaných harmonických litanií , většinou ústících do finálního E dur akordu a odkazujících k pozdějším skladbám (například ke Třem liturgiím o Boží přítomnosti ). Instrumentace je velice vynalézavá, od gongů, jejichž zvuk je jakoby násoben orchestrem (13. část – Tota Trinitas apparuit ) až ke sboru, jehož zpěv v hlubší poloze je fantasticky zabarven jakousi „svatozáří“ vysokých smyčců. Nahrávka je zvukově a barevně dokonalá. Prostor Sálu Oliviera Messiaena celkový zvuk spíše zakulacuje a slévá dohromady jednotlivé složky, což je někdy – například u sólové marimby – na škodu, někdy však k dobru (v závěru 3. části – Christus Jesus, splendor Patris – vytváří tichý akord hlubokých žesťů a sboru fantastickou zvukovou kombinaci). Sólisté jsou technicky bezchybní (skvělý je klavírista Roger Muraro ), sbor a orchestr je veden citlivou rukou messiaenovského specialisty Myung-Whun Chunga k soustředěnému a posvěcenému výkonu.

Vydavatel: Deutsche Grammophon / Universal Music

Stopáž: 35:05 + 64:46

EAN: 0028947156925

Nahráli: Roger Muraro – klavír, Thomas Prévost – flétna, Robert Fontaine – klarinet, Eric Levionnois – violoncello, Francis Petit – marimba, Renaud Muzzolini – xylorimba, Emmanuel Curt – vibrafon; Choeur de Radio France, Philip White – sbormistr; Orchestre Philhar

Body: 5 z 6

Sdílet článek: