Nikolaj Rimskij-Korsakov: Španělské capriccio op. 34, Šeherezáda – symfonická suita op. 35

Šeherezáda, která vznikla jako symfonická suita roku 1888, stojí na programním základu Pohádek tisíce a jedné noci. Přesto zde nejde o přesně sledovaný program, ten je zpracován volně. V této skladbě je výborně instrumentačně zachycena nálada a prostředí, do kterého je příběh zasazen.

Česká filharmonie velmi dobře barevně obsáhla obě díla. Sóla jednotlivých nástrojů jsou na CD velmi dobře vypracována. Bohužel vinou technické nedokonalosti často sóla zanikají vedle silnějších nástrojových skupin. Vlivem živé nahrávky jsou bohužel v tutti pasážích nezřetelné určité nástrojové skupiny, které ale hrají důležitá témata. Velmi často je také slyšitelná pouze skupina smyčců na úkor například klarinetového sóla v Šeherezádě.

Ve Španělském capricciu se v tutti ve forte objevují drobné intonační nečistoty. I v těchto chvílích vyvstává problém zvukové nevyváženosti nahrávky, kdy je především slyšitelná skupina žesťových nástrojů na úkor ostatních nástrojových skupin. Houslová sóla Bohumila Kotmela jsou v lyrických pasážích v Šeherezádě melodicky i tónově dobře propracována a i ostatní sóla především dechových nástrojů jsou velmi tónově kvalitní.

Interpretace České filharmonie je muzikální a barevně vyvážená, přestože Vladimír Válek zvolil pro interpretaci vysoká tempa, se kterými se Česká filharmonie velmi dobře vyrovnala. Jedna z dobrých živých nahrávek na našem trhu.

Vydavatel: Supraphon

Stopáž: 61:54

Nahráli: Česká filharmonie, Bohumil Kotmel – houslové sólo, Vladimír Válek

Body: 4 z 6

Sdílet článek: