Dennis Chambers: Outbreak

Produktem Beardovy producentské snahy je tedy album Outbreak , vynikající současná fusion, dostatečně přístupná širšímu okruhu posluchačů. Fanoušci stylu na něm najdou vše, co očekávají, muzikantské řemeslo, bezchybné groovy, zvukovou dokonalost a bohatost, sólovou invenci, instrumentační pestrost, kompoziční originalitu.

Za posledně jmenovaný prvek jsou zodpovědni především Jim Beard a kytaristé John Scofield a Jon Herington . Paradoxně právě Heringtonova Paris On Mine , s Chambersovými frenetickými výplněmi v tématu, evokuje náladu bubeníkových nahrávek s Johnem Scofieldem z let osmdesátých a devadesátých. Jen kytaristův projev je výrazně rockovější, avšak Willisovy a Chambersovy groovy i hammondové plochy a harmonie Jima Bearda zmíněný dojem umocňují. Následující In Time naopak připomíná náladu aktuálního alba kytaristy Deana Browna . Úvodní Roll Call ozvláštňuje strojově přesný kytaristův polyrytmus, titulní Outbreak zase dialog mezi Chambersem a Michaelem Breckerem .

Chambers rozhodně není středobodem projektu za každou cenu, a svoji výjimečnost dokazuje spíše v dokonale posazených kreativních doprovodech, jimž pochopitelně nechybí neuvěřitelný tah. Jako spoluautor hudby je uveden pouze u Plan B , zbytek nechal povolanějším, narozdíl třeba od kolegy Taina Wattse , jenž si témata na svoji desku Citizen Tain napsal povětšinou sám.

Ve výtahu v mrakodrapech tuhle muziku určitě neuslyšíte, na to není dostatečně unylá. Aranžmá jsou natolik propracovaná, že poslech desky nenudí ani po mnohém vyslechnutí, neb je pořád co nacházet v jednotlivých nástrojových partech, i když vás témata náhodou omrzí. Navíc – John Scofield přináší trochu špíny do té dokonalosti, jak je ostatně jeho dobrým zvykem.

Vydavatel: C Records / 2HP Production

Stopáž: 57:22

Nahráli: Dennis Chambers – ds, Jim Beard – key, John Scofield, Jon Herrington – g, Michael Brecker, Bob Malach – saxophones, Randy Brecker – tp, Gary Willis, Matthew Garrison – b, and many others