Pražské 2012 jaro – FOK uvedl Lobgesang

Koncert Symfonického orchestru hlavního města Prahy FOK na Pražském jaru (24. 5.) sliboval víc, než co poskytl. Dojem nezachránil ani dirigent Christopher Hogwood , který působil nevýrazným dojmem. První polovina večera v nešťastně ploché, divácky nevstřícné Smetanově síni patřila Stravinskému. Když nevidíte, kdo hraje, poslouchá se hůř. Když jsou navíc čtyři Bachova Preludia a fugy z  Dobře temperovaného klavíru v úsporné novodobé instrumentaci tohoto autora zahrána s důrazem na abstraktnost, či spíše přesněji bez zvláštního důrazu, vadí vám nemožnost vizuálního kontaktu s pódiem o to víc. Stravinského vlastní Concerto in Re bylo pak před přestávkou nepříliš kontrastním prvkem. Odezní navíc až moc brzy. Mendelssohnova rozměrná, u nás sotva slýchaná vokální Symfonie č. 2 Lobgesang (Chvalozpěv) byla hlavním důvodem, proč měl tento koncert právo figurovat jako zajímavá položka ve festivalové nabídce a proč lákal k návštěvě. Je to příjemná oduševnělá hudba, která ovšem nedosahuje intenzity a hloubky oratorií Eliáš a Paulus. A koncert to nakonec přesně odrážel – sborové, sólové i orchestrální části plynuly, přinesly potěšení z romantické zvukové krásy a z pěkného zvuku Pražského filharmonického sboru , ale mimořádný či očistný zážitek nikoli.

Sdílet článek: