9/2020

Editorial

  • Tak to vypadá, že s nadějí očekávaný návrat k „normálu“ asi nebude. Určitě to sami bedlivě sledujete. Na jedné straně, jak máme věřit, že to existuje, když jsme to neviděli. Na druhé straně titulky a hra s čísly v médiích nás přesvědčují o opaku. O rozhovorech s různými vědeckými kapacitami, které jsou ode zdi ke zdi, nemluvě. Zkusit se s tím poprat selským rozumem taky moc nefunguje. A přímým důsledkem je taková hra na kočku a myš mezi muzikanty a producenty s pořadateli festivalů a koncertů. I když se vystoupení poctivě domluví, tak se neví, zdali nebude těsně před konáním zrušeno. A těžko to někomu klást za vinu. A netvrďte mi, že víte, jak to bude a čí je to vina.

    Bohužel svět muzikantů, pódiových techniků, pořadatelů, producentů… je pro mnohé takový tajemný svět, kde je více zábavy a kdovíčeho. Dalo se vyčíst z diskusí pod reportáží o demonstraci muzikantů hodně názorů, které tato řemesla vidí jako..., mohl bych teď zde uvést vulgarismy, názory, co zarazí svojí omezeností pohledu a z toho vyplývající, bohužel, až nenávist. Neuvedu. Nemá to cenu. Však dobře víte.

    Do e-mailové schránky mi neustále chodí, jak je jeden koncert světových hvězd za druhým zrušen a přesunut na další rok. Fotografie z Anglie, kde rozparcelovali zábranami plochu před pódiem jak pole kedluben…

    Doba pro naši profesi je opravdu velmi těžká a musím říci, že když jsem začal psát první řádky editorialu, sem jsem se dostat nechtěl. Jenže někdy i na pódiu vás muzika stejně vede někam, kam nechcete, a ani v tu chvíli neumíte pořádně poznat, zdali je to dobře, nebo špatně. Mnohokrát jsem v kapele zažil dobrý pocit, kdy jsme si po posledním akordu řekli, jak jsme hráli skvěle. Ale lidi zůstali chladní, jako že, jo, dobrý…, a pak zcela opačný, kdy jsme „toho odvezli na hnůj“ nebývale mnoho, a pak jen nechápavě poslouchali pochvaly, jaký skvělý to byl koncert…

    A tak vím, že nás to všechny pořádně prověří, co v kom je, a za celou redakci vám přeji, ať obstojíte co nejlépe v téhle… době.

Články v tomto čísle