přihlášení uživatele
přihlásit trvale na tomto počítači
vyhledávaní
editorial

kytaračasopis Muzikus 4/2018

27.03. | Autor: Vladimír Švanda | sekce: časopis Muzikus
Zenyattà Mondatta. Věřím, že jste na titulce nepřehlédli rozmáchnutého bubeníka, a tak vám jistě úvodní jméno mého editorialu secvaklo přislušné muzikantské „relé“. Tato deska skupiny The Police vyšla v roce 1980. A posléze v roce 1981 vyšla i v tehdejší Jugoslávii, díky čemuž se dostala na náš trh do Československa. O rok později vydali Abraxas desku Box. A hned rok nato režimu došlo, že Nová vlna, jak se tehdy směr této hudby nazýval, a takový „brak“ se přeci mládeži nemůže předkládat. Článek v tehdejší Tribuně, když ho čtete dnes, je opravdu „neuvěřitelný“. Následovaly pak zákazy Pražskeho výběru a dalších. Ale mým cílem není vzpomínat na tu dobu z tohoto pohledu. Díky vydání v Jugoslávii a strnulosti státního aparátu již „škoda“ byla napáchána a mnozí z nás desku pokládali na gramofon s posvátnou úctou. Odhlédnu-li od ostatních muzikantů, kteří rovněž jsou skvělí, Stewart Copeland nás udivoval svojí hrou, zvukem, stylem, a hlavně přesností. Když to tak po sobě čtu, „udivoval“ je zkrátka dost slabé slovo. Ovlivněni rockem sedmdesátých let jsme za ideální bubínek měli takový ten pořádně tlustý s prasknutím pružin. A tady to spíše vypadalo na dvoupalcovou placku bez struníku. Jeho groove, a vlastně celé kapely, bylo jak z jiného světa. Dnes už se to tak nezdá, mnoho muzikantů dnes hraje naprosto skvěle, i když také právě proto, že poslouchali The Police. A když se objevila nabídka rozhovoru se Stewartem Copelandem, nebylo o čem přemýšlet. Rozhodně, pokud se chcete dále rozvíjet, a již jste pochopili, jak důležité je čerpat ze zkušeností předchůdců,. tak vám doporučuji nejen užít si zajímavý rozhovor uvnitř čísla, který pro vás připravil Dan Sywala, ale také si i něco poslechnout. A ač byl Stewart Copeland bubeník jazzově vychovávaný, podílel se ale na tvorbě stylu, který na čas ovládl světovou i naši hudební scénu, a tak se neubráním úsměvu, když v rozhovoru můžu číst: „… jen co (myšleno dceru) ji vysadím před školou, začne hrát Stevie Ray Vaughan.“

A neodpustím si… venku mrzne, až praští, ale když budete číst tyto řádky, věřím, že jaro už bude vykukovat za okny.

vyšlo: 29.3.

Psáno pro: časopis Muzikus 2018/04

Online verze stránky: http://www.muzikus.cz/casopis-muzikus/casopis-Muzikus-201804/
 

Komentáře

celkový počet: 0

Buďte první...


 
 
 
&;
obsah čísla
6 Muzaika - muzikantská směsice zahrnující novinky, aktuality, zprávy, zajímavosti…
18 Aktuálně - hudební aktuality a koncertní tipy
19 Muzaika praxe - rady, tipy, návody, noty a nástrojové sestavy
22 10 desek - 10 nejoblíbenějších desek Tomislava Zvardona
24 Stewart Copeland - Střelený dlouhán
30 Rozšířený MIDI standard – MPE - modernizované MIDI
38 Kaz Rodriguez - bubeník a skladatel
42 K. K. Downing a Glenn Tipton - Kytaroví velikáni
44 Kytarové efekty Rocktron a Carl Martin - Letem kytarovým světem
46 Glenn Hughes - Bass profil
48 Kytaristům vstup zakázán - bubenická dvoustrana
50 Monacor Drumset 1 - mikrofonní souprava
52 Korg Pa700 - nový model profesionálního aranžéru
58 LTD TE–254 - příjemně a přátelsky hratelný nástroj
60 Rode AI–1 a NT1 - set velkomembránového mikrofonu a USB zvukové karty
62 IK Multimedia iRig Keys I/O - klávesový kontrolér
66 Carl Martin Red Repeat 2016 Edition - efekt typu delay/echo
68 TC Helicon Duplicator a Critical Mass - vokální pódiové efekty
70 Lee Hooker 12AX7 Trip a Color Trip - overdrive/distortion s fuzzoidním zkreslením
72 Carl Martin Andy Timmons Signature Compressor/Limiter - kytarový efektový pedál
74 Big Joe B–308 Compbox - kompresor určený především na elektrickou kytaru
75 RockBag Genuine Handmade Leather Bag - kytarový gigbag
78 Jak to vidí (slyší) zvukař - Baskytara II
79 Základní akordický trojzvuk - ve stylu Erica Johnsona
80 Rockové klávesy - Nastavení křivky dynamiky úhozu u klávesových nástrojů, část 1
81 Nebojte se funkcí v DAW - Bounce v duši (11)
 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.