10/2016

Editorial

  • Večery se krátí, smráká se rychleji a rychleji. Doufám, že i přes nečekaná vedra v půlce září, kdy píši tyto řádky, je nyní babí léto a vy si ho užíváte plnými doušky. Ale až odletí, možná pro vás nastane čas, kdy místo ježdění po festivalech nebo vysedávání po zahrádkách budete radši usedat ve svých studiíčkách ke kompům a věnovat se více muzice. A budete hledat... Je toho hodně, co lze hledat, ale hlavně to je zvuk, tedy lépe řečeno barva zvuku, nového zvuku... A věřte, nejste a nebudete sami. Povedlo se nám popovídat si kytaristou Kirkem Hammettem o jeho nových krabičkách, který do toho hledání jde naplno. Za nás se Kirka ptal Miloš Dodo Doležal a věřím, že vás rozhovor zaujme, už proto, že se to celé odehrává vlastně u nás, tedy hlavně vývoj krabiček, a Dodo je jedním z kytaristů, který krabičky testuje. Nakolik se bude dařit najít něco nového, samozřejmě ukáže čas, ale zase nás to posouvá blíže do světa, a to je dobře. A v hledání můžete pokračovat. Ale již jiným směrem. V tomto čísle přicházíme s dalšími Hlavolamy z Markneukirechenu a s basistkou světového jména Rhodnou Smith. Zářezy spolupráce na její base čítají jména jako Prince, Jeff Beck, Beyoncé, Sheila E... A že pro mnohé basisty to bude spíše lámání hlavy než hledání, napoví, že se zde probírají stupnice. A kdyby vám to nestačilo, tak si určitě zavaříte muzikantské závity s Brianem Charettem. Pokračuje totiž v objevování a použití Fibonacciho posloupnosti a zlatého řezu v hudbě. Inspirace, objev, nebo jen náhoda? Tak to vědět, hned bychom věděli, jak psát hity. Ale takhle to nefunguje. Co ale funguje, je, že držíte nové číslo Muzikusu a v redakci věříme, že vám jeho četba přinese jak zábavu, tak poučení, ale i inspiraci.

Články v tomto čísle