přihlášení uživatele
přihlásit trvale na tomto počítači
vyhledávaní
cd
 
editorial

kytaračasopis Muzikus 2006/05

24.4.2006 | Autor: Vladimír Švanda | sekce: časopis Muzikus
Výstavu ve Frankfurtu, která nám vždycky dá docela do těla, máme za sebou. A každý rok, když tam odjíždíme, přemýšlým o názorech, které na tuto obrovskou akci slýcham. Z jedné strany se přímo nabízí otázka, k čemu taková akce, když je to rok od roku stejnější. Nic nového se neděje. Zdá se, že vše už bylo vymyšleno. Převratné objevy se nekonají a mnohdy se vše obloukem (někdy klikatým) vrácí do minulosti a reinkarnují se časem prověřené věci. Nelze to přehlédnout, a něco na tom určitě bude, to může potvrdit každý, kdo Musikmesse navštívil vícekrát. Bohužel mnohdy se jedná o povrchní pohled, který je způsoben právě oním mamutím rozměrem. Podrobnější a trpělivější pozorování nakonec prozradí, že se v detailech skrývají zajímavá a užitečná vylepšení, která posouvají - sice ne revolučně - hudební nástroje stále dál.
Z tohoto pohledu stojí příspěvek Mikiho Jelínka v Tématu měsíce určitě za povšimnutí. Protože to opravdu vypadá, že se na povrchu jakoby nic neděje, ale ve spodních vodách to začiná pomalu vřít. Síla počítačů začíná pomalu dosahovat met vytyčených sci-fi literaturou, i když v ní se vyskytují inteligentí počítače spíše na palubách kosmických lodí a o jejich hudbením nadání není řeč.
A neděje se to samé i v muzice? Chucku Berrymu stačilo pochopit sílu, která se skrývá v elektrické kytaře. Dnes na to potřebujete technické zázemí, které by mu jistě tehdy připadalo jako vybavení onoho kosmického korábu. Stačí se podívat na produkci jakéhokoliv turné nějaké megahvězdy nebo navštívit nahrávací studio. A výsledek může být excelentní, nemůžu nevzpomenout koncert Phila Collinse, který je ukázkovou přehlídkou špičkové techniky, ale taky muzikantství.
Je nasnadě, že dnes každý pokrok ve výzkumu stojí nemalé finance, a ty se někde musí vydělat. Někde na světě totiž musí existovat muzikanti, kteří vše co je na veletrhu k vidění musí kupovat, protože jinak by firmy neměly peníze na účast. K vynálezu kola, asi stačil nápad a empirické zkoušení. Leo Fender pracoval taky téměř "na koleně". Dnes už, myslím, to není možné. A tak Musikmesse je jedním z důležitých kol v soukolí, která roztáčejí muziku, aby se mohlo hrát...
Rád bych přivítal v naší redakci nového redaktora Petra Škutu a přeji mu, aby se mu práce líbila.

vyšlo: 25.4.2006

Psáno pro: časopis Muzikus 2006/05

Online verze stránky: http://www.muzikus.cz/casopis-muzikus/casopis-Muzikus-200605/
 

Komentáře

celkový počet: 0

Buďte první...


 
 
 
&;
obsah čísla
6 Musikmesse a ProLight and Sound 2006 Frankfurt - téma měsíce
20 Muzaika - muzikantská směsice zahrnující novinky, zprávičky, nástrojové sestavy, zajímavosti, rady a tipy...
44 Alexej Charvát - Po boku hvězd
46 3 Legendy – bonus - X – Beat Generation
48 Peter Green - Kytaroví velikáni
52 Pestrá maska pana Vernona - rozhovor z Lucerna Music Baru
54 Sto zvířat podle tabulek - pohled do kuchyně kapely
56 Grunge 1. díl - Letem kytarovým světem
60 Retropicture - Na počátku byl Pilníkov/rozhovr a backstage
64 Paiste Rude - atypický sklovitý sound s širokým spektrem především vyšších frekvencí
65 Lag Jet JM200 - test francouzké kytary
66 Waves Guitar Tool Rack - simulace, kde se nešetří výrazy jako amp modeling, virtuální syntéza, matematický model...
68 Mu-Tron Digital Delay - historický test digitálního efektu první generace
70 Zoom B2.1u - nový basový efekt
72 Tapco S–5 - aktivní minimonitory
74 Meinl konga - kubánské nástroje
76 Yamaha Pacifica 812V - vlajková loď řady Pacifica
77 Hughes & Kettner 60–DFX - Edition Blue – tranzistorové kytarové kombo s digitálním efektem
78 Legendární syntezátory - tentokrát pod taktovkou Native Instruments
80 Liontracs Mediastation X–76 - nástroj s logem tučňáka (Linux)
82 Behringer FCB1010 - MIDI foot controller
84 Nuendo 3 - nejnovější obchodní tahoun divize Yamaha – Steinberg ve verzi 3.2
86 Behringer Tube Overdrive TO 100 - klasická kytarová krabička
86 nEar 05 eXperience - referenční monitory
87 Visual Sound Route 66 - overdrive a kompresor
88 DigiTech Black 13 - kytarový procesor s modulacemi konkrétních aparátů
88 Behringer Ultra Octaver UO100 - těžkotonážní monstrum
89 Marshall Regenerator RG–1 - nových marshallský stomp box
90 Jak se kupuje… - Audio PC (2. část)
92 Zlo, zvyky a zvuk ve studiu III - strunné, drnkací nástroje s magnetickými snímači, tedy baskytary a elektrické kytary
94 Funky a groove IV - groove Honzy Kořínka
96 Yllasova almara V - z pozůstalosti žijícího strýčka
97 Errorhead workshop IV - energické rockové licky, které jsou jednoduché, ale efektivní
98 Rockové kurzy XII - v tomto dílu navážeme na předchozí pojednání o aranžích
100 Kytarová dílna LIII - Coda – seriál končí
102 Rock Guitar Workshop XVIII - použitie gitarových techník v praxi – Rock Ballad I
104 Harmonie není náhoda II - proč ladí (kvint)akord? (2)
106 Obsah CD - co najdete na multimediální příloze Muzikusu
107 Soukromá inzerce
 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.