přihlášení uživatele
přihlásit trvale na tomto počítači
vyhledávaní
listování
strana 1 - 2 (8)

na začátek předešlé další na konec

 
strana 6strana 7
 
cd
 
editorial

kytaračasopis Muzikus 2005/03

8.3.2005 | Autor: Vladimír Švanda | sekce: časopis Muzikus
Bývaly doby, kdy jsem hrál i v pěti kapelách současně. Ale jak jsem postupem času lenivěl, smrsklo se to na jednu. Jenže člověku to nedá - když přišla nabídka, neřekl jsem ne. Ihned následoval obvyklý kolotoč rozkopírování
písniček, termíny zkoušek..., co je však příjemnější, i termíny kšeftů. Hned se radostněji usedá večer (dnes již) ke kompu za účelem nabušení harmonií a písničkových forem do hlavy. Seznam, který jsem tentokrát vyfasoval, by se dal označit "sevntýs".
Jistě jste pochopili, že se nejedná o kapelu s uměleckými ambicemi, ale spíše o "cover band (označení "kapela, která hraje převzaté věci" se mi opravdu zdá krkolomné). Při stahování se mi začala hlavou
honit otázka, proč mě to baví? Vždyť je to jen kopírování, mnohdy muzikanty i velmi zavrhované. A jak se mi to rozleželo v hlavě, napadlo mě, že výběr těchto písniček spojuje jejich schopnost vrýt se do paměti. Vůbec při
tom nezáleží na zvuku studia či nahrávky, instrumentální proaranžovanosti a virtuozitě hráčů. Myslím, že si každý muzikant musí projít obdobími, kdy po dalším kroku zvládnutí svého nástroje se pokusí začít pracovat tvůrčím
způsobem. Pak zákonitě musí stát před otázkou, jestli to, co stvořil, opravdu stojí za to. Osvědčený způsob prověření časem zde nelze bohužel moc použít. Občas sedávám v porotách, poslouchám demáče kapel nebo nové desky a vždy se snažím objevit právě ono
nedefinované, co provází muzikantský nápad, jenž někdy může být schován ve špatných aranžmá a provedení, nebo je naservírován jako na talíři. Někdy se v hlavě mihne hlasité - proč to vzniklo? A jindy zase

- joooo to je ono, ale nikdy nevím, kde se to vzalo. Často si říkám, jak je možné, že člověk dokáže poznat, že muzika někoho jiného je dobrá, ale při hodnocení vlastních výtvorů to nefunguje. Někdy bych dokonce řekl, že jde o "mírnou" ztrátu soudnosti.
Jindy zase vůbec nechápu, jak je možné na něco tak jednoduchého a dokonalého přijít. Teď by asi mělo přijít nějaké moudro, jak na to. Ale to nejde, protože neexistuje... Každý to musí najít sám v sobě. Možná se ptáte, jak to souvisí s těmi cover verzemi.
Někdy je možná lepší pobavit lidi dobře zahranou muzikou někoho jiného, než tlačit na pilu ve jménu umění.

vyšlo: 2.3.2005

Psáno pro: časopis Muzikus 2005/03

Online verze stránky: http://www.muzikus.cz/casopis-muzikus/casopis-Muzikus-200503/
 

Komentáře

celkový počet: 1

Tereza Lébrová  dotaz

     
 
 
&;
obsah čísla
6 Hudební režie - téma měsíce
18 Muzaika - muzikantská směsice zahrnující novinky, zprávičky, nástrojové sestavy, zajímavosti, rady a tipy
40 Žádný čáry v kartách - pohled do kuchyně kapely Prohrála v kartách
42 Jde o to, že se dá - Miloš Železňák v seriálu Po boku hvězd
44 Jirka Novotný - rozhovor s bubeníkem Jolly Joker
46 Hlava – II - Bill Bruford – X-Beat Generation
48 Dickey Betts - kytaroví velikáni
52 Druhá výplata Lojza Krajíčka - reportáž z dílny slovenského mistra kytaráře
54 Srdcem a uchem - rozhovor s Romanem Holým nejen o Monkey Business
56 Punk (2) - letem kytarovým světem
62 Winter NAMM Show 2005 - reportáž z muzikantského veletrhu ve Spojených státech, rozhovor s Larrym DiMarziem a fotoreportáž
66 Mapex Black Panther - série malých bubnů
68 Shadow Parametric Pro Pedal a Blues Pro Pedal - dvojice pedálů pro akustické kytary
70 Line 6 Spider II 15 - test digitálního komba
71 Native Instruments Absynth 3.0 - další verze slavného virtuálního instrumentu
72 LTD VB-400 - test barytonové kytary
74 Protiklady sa priťahujú - Ernie Ball Music Man John Petrucci 7
76 Stagg SW 306 CE-N - elektorakustická kytara
78 Tekutý kanál - Focusrite The Liquid Channel
80 Roland G–70 - nový workstation pro bohaté
82 Warwick Rock Bass Vampyre 4 - baskytara netradičních tvarů
84 Marshall Ministack MG15MSII - test zmenšené marshallské hradby
86 Cubase SX 3 - co se změnilo v nejpoužívanějším HDR softwaru
88 V Zildjiane sa to hemží novinkami! (1) - test činelů
90 Alesis Air FX - testík efektového procesoru
90 Native Instruments Battery 2 - virtuální bicí sampler
91 EMG–P - snímač pro baskytaru
92 Fender Noiseless Hot Jeff Beck - vertikální humbucker
92 Digidesign Pro Tools LE 6.7 - nová verze HDR softwaru
93 Fender G-DEC - kytarové kombíčko
94 Jak se kupují… paličky - rady pro první nákupy
96 Zlo, zvyky a bicí nástroje (2) - bubenický workshop s Martinem Vajglem
98 Saxofon v rocku a popu (3) - poradna nejen pro saxofonisty
99 Natáčení s metronomem (2) - rady pro bubeníky
100 Kytarová dílna XXXIX - jazzové standardy (27) a rockování (21)
102 Rock Guitar Workshop (4) - down-up I
104 Bez obav na bezpražec (8) - basový workshop
105 Nabídka publikací - nové i starší tituly
107 Soukromá inzerce
 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.