8/2003

Editorial

  • Musím se přiznat, že se těším na jeden letní koncert, který bude za pár dní. I když jsem nikdy nebyl žádným skalním fanouškem Johnnyho Wintera, vždy, když jsem si poslechl jeho hru, se ve mně zrodilo přání zahrát stejně dobře jako on. Ani ne stejně a přesně, ale tak, aby i moje hra navozovala podobné pocity. Těším se, jak bude hrát naživo, když z desky leze takovej nářez. Blues může mít mnoho tváří - Eric Clapton, B. B. King, SRV, Gary Moore..., černou i bílou. Pro mne jednou z nejosobitějších je právě Johnny Winter, a protože je albín, nemusím si lámat hlavu nad černým nebo bílým blues.

    S potěšením vám představíme nový workshop, který vám napoví, jak zúročit dlouhá a přetěžká léta ve sklepní zkušebně. Jste přece nejlepší, nejprogresivnější hudební skupina a určitě narvete všechny sály, kam jen přijedete. Má to jen malý háček, nikdo o vás neví. Pokud jste to ještě nezkusili, vězte, že bez demáče se s vámi nikdo bavit nebude. Jak si takovou nahrávku udělat v domácích podmínkách či ve zkušebně, nedopouštět se zbytečných chyb, vše si dobře rozmyslet a neztrácet čas zbytečným hledáním, to vám napoví Ivan Horák, toho času student FAMU.

    Tématu nahrávání a domácímu studiu se budeme věnovat i v zářijovém čísle. Spolu s časopisem Chip pro vás připravujeme přílohu na CD, kterou zdarma dostanete ke svému výtisku.

    Hudební veletrh 2003 se nezadržitelně blíží. Programy koncertů i seminářů se začínají rýsovat. Seznam vystavovatelů utěšeně narůstá. Výsledky Kytariády jsou známy. Už je na devadesát devět a půl rocenta jisté, že výstavu navštíví Jim Marshall. Mně nezbývá než starému pánovi vyseknout tu největší poklonu. Letos oslavil osmdesátiny, a přesto dokáže stát za svou značkou, a to doslova i do písmene. A tak stejně jako ve Frankfurtu budete mít možnost i vy nechat si podepsat plakát nebo fotografie od opravdové legendy. Nezapomeňte tedy, 25. a 28. září ve Veletržním paláci.

    Na závěr se zastavím ještě u tématu měsíce. Budu se opakovat, ale matka moudrosti je matka moudrosti. Co bylo dříve, vejce nebo slepice? Měl by muzikant vědět, co se ve všech těch krabičkách, rackových i jiných bednách, počítačích a klávesách děje? Je lepší porozumět principu, jak vzniká zvuk, který z hudebního nástroje

    vyluzujete, nebo vsadit na intuici a kroutit knoflíky tak dlouho, až se nakroutí to, co chcete slyšet? S Jaroslavem Smrčkou se podíváme dovnitř zkreslovacích krabiček a pokusíme se najít spojnice mezi zvukem a jejich útrobami.

Články v tomto čísle