přihlášení uživatele
přihlásit trvale na tomto počítači
vyhledávaní
editorial

kytaračasopis Muzikus 8/2018

24.07. | Autor: Vladimír Švanda | sekce: časopis Muzikus
Letošní frankfurtská výstava hudebních nástrojů Musikmesse ukázala, že vývoj a výroba hudebních nástrojů rozhodně nemají v dnešním světě překotného vývoje digitálních technologií na růžích ustláno. Ano, digitalizace neskutečným způsobem posunula komfort při zpracování zvuku, ale v zásadě jde jen o replikování zařízení, nástrojů a postupů, které byly vynalezeny už v době analogové. Vše je dnes uloženo v nulách a jedničkách, a pokud nenastane black out, který vymaže hard disky či flashky, tak to bude nezměněno uloženo navěky. Jenže taky víme, že mezi nulami a jedničkami jsou mezery, kde nic není a při zpětném převodu do analogu si to kompjůtry musejí domyslet, ehm, tedy dopočítat. Nechci se pouštět do hodnocení, zdali to dopočítají dobře, nebo ne. Chci tím jen říci, že láska ke světu analogů stále zůstává a moc se s tím zatím nedá nic dělat.

Když mi pak na stole v redakci přistane článek s podtitulem Od analogu k digitálu a zase zpátky, tak je to opravdu příjemné počtení. Jezz. zpracoval poutavě historii legendy, která rozhodně ví o analogu i digitálu hodně, o firmě Universal Audio. Je fascinující číst si o dobírání se Billa Putnama, zakladatele Universal Audia, Tomem Dowdem, zvukařem a producentem a Les Paulem o tom, kdo s čím přišel první. Za všechny vynálezy, od nich pochází vícestopý záznam, bez kterého si dnešní nahrávání neumíme představit. Firma dnes pod vedením synů Billa Putnama Jamese a Billa Jr. na jedné straně stále vyrábí analogy, ale zároveň i digitální kopie svých legendárních hardwarových „krabic“. A některé musí dokonce vykoupit zpět, neboť jim je nikdo na rozmontování nepůjčí, neb jejich hodnota bývá i několik desítek tisíc dolarů. Ta doba překotného vývoje se asi už nikdy nevrátí.

A tak mějte na paměti, když do hard disku točíte tří stou padesátou verzi a po každé natočené frázi mačkáte Undo, dohráváte v projektu šedesátou osmou stopu, že dříve tomu tak nebylo. A i když se hudba ohromně posunula, tak nelze říci, že jen dopředu. I tehdy se točily do dvou či čtyř stop pecky, které se hrají dodnes. Z redakce vám přejeme hezký konec léta a závěr festivalové sezóny.

vyšlo: 30.7.

Psáno pro: časopis Muzikus 2018/08

Online verze stránky: http://www.muzikus.cz/casopis-muzikus/casopis-Muzikus-201808/
 

Komentáře

celkový počet: 0

Buďte první...


 
 
 
&;
obsah čísla
6 Muzaika - muzikantská směsice zahrnující novinky, aktuality, zprávy, zajímavosti…
16 Aktuálně - hudební aktuality a koncertní tipy
17 Muzaika praxe - rady, tipy, návody, noty a nástrojové sestavy
20 10 desek - 10 desek nejoblíbenějších desek Pavla Liptáka
22 Peter Lipa - Když hudba byla ještě vzácná
26 Patryk „Seth“ Sztyber - Těžká váha polských Behemoth
28 Mille Petrozza - rozhovor
34 Drumfest Slovakia 2018 - druhý ročník bubenického festivalu
36 Universal Audio - Od analogu k digitálu a zase zpátky
38 Paul McCartney - Bass profil
40 Kytaristům vstup zakázán - bubenická dvoustrana
42 Johnny Marr - Kytaroví velikáni
44 Nejznámější a nejnovější elektroakustické hybridy - Letem kytarovým světem
48 Tama - sada jednoduché bicí mechaniky
52 TC Helicon Perform-VK - MIDI vocalist
56 Tech 21 Acoustic Fly Rig - multiefekt určený především pro akustickou kytaru
58 Line 6 Shuriken Variax SR270 - luxusní kytara z řady modelingových kytar
60 Ibanez NTS - lampová reinkarnace legendárního kytarového overdrivu
62 Samson MediaOne M30 - malé dvoupásmové aktivní monitory
64 Universal Audio Arrow - mobilní zvuková karta
66 Framus Legacy Series FP 14 SV Parlor - polomasivní akustická kytara
68 Warwick Artist Line Robert Trujillo - velmi kvalitně zpracovaná a originálně pojatá baskytara
70 Zildjian K Sweet - činely ze slitiny B20
72 Hughes & Kettner era 2 - kombo pro akustické nástroje
74 Death By Audio Absolute Destruction - experimentální zkreslovací krabička
75 Xvive U2 Wireless Guitar Systém - bezdrátový digitální kytarový systém
78 Akordická hra ve stylu Erica Johnsona - Moderní harmonie – colour tones – tenze
79 Jak to vidí (slyší) zvukař - Baskytara VI
80 Rockové klávesy - Legendární klávesové zvuky! Yes: Close to Edge, část druhá
81 Nebojte se funkcí v DAW - Skutečný vstup/výstup nebo virtuální do DAW
 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.