International Shakuhachi Festival Prague
Když se potká shakuhachi s kontrabasem
blogy
blog
Když se potká shakuhachi s kontrabasem
10.11.2017
Od 14. do 18. září probíhal v Praze festival japonské hudby – International Shakuhachi Festival Prague. Zejména jeho první den byl určený hudebním teoretikům a jiným fajnšmekrům. Festival totiž začínal celodenním symposiem o etnických nástrojích z celého světa, nejen Japonska.
Pod názvem Music as Identity svou hudební cestu a muzikální kořeny své vlasti předvedli mimo jiné opat zenového kláštera Genmyo Iso, Saida Daukeyeva z Kazachstánu nebo početná turecká výprava.
Již večer na zahajovacím koncertu pětice brilantních hudebníků ukázala i praktickou stránku věci. Na jednom pódiu v Konírně Národní galerie na Staroměstském náměstí se sešli Akihito Obama (shakuhachi), Nobuto Yamanaka (shamisen), Hearn Gadbois (perkuse), George Cremaschi (kontrabas) a člen ansámblu Pro Musica Nipponia Motonaga Hiromu (shakuhachi).
Živelný koncert uvedli první dva jmenovaní jejich vlastní kompozicí, následoval dechberoucí sólový výkon šamisenisty Nobuta Yamanaky. Postupně se přidávaly i další nástroje, umělci předváděli moderní skladby, často vlastní, aby se v závěrečné části koncertu všech pět dohromady sešlo ve volné improvizaci.
Tento koncert předznamenal fenomenální výkony večerů následujících.
Fotky z celého festivalu najdete na Facebooku.
Pod názvem Music as Identity svou hudební cestu a muzikální kořeny své vlasti předvedli mimo jiné opat zenového kláštera Genmyo Iso, Saida Daukeyeva z Kazachstánu nebo početná turecká výprava.
Již večer na zahajovacím koncertu pětice brilantních hudebníků ukázala i praktickou stránku věci. Na jednom pódiu v Konírně Národní galerie na Staroměstském náměstí se sešli Akihito Obama (shakuhachi), Nobuto Yamanaka (shamisen), Hearn Gadbois (perkuse), George Cremaschi (kontrabas) a člen ansámblu Pro Musica Nipponia Motonaga Hiromu (shakuhachi).
Živelný koncert uvedli první dva jmenovaní jejich vlastní kompozicí, následoval dechberoucí sólový výkon šamisenisty Nobuta Yamanaky. Postupně se přidávaly i další nástroje, umělci předváděli moderní skladby, často vlastní, aby se v závěrečné části koncertu všech pět dohromady sešlo ve volné improvizaci.
Tento koncert předznamenal fenomenální výkony večerů následujících.
Fotky z celého festivalu najdete na Facebooku.